linker kolom vergroten

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bruce The Boss

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
14 aug 2002
Berichten
1.945
Bijgevoeg bestand is gemaakt in photshop.

Nu wil ik de linker gele kolom wat smaller maken.

Ik heb gemerkt dat de gele kolom uit drie aparte kolommen bestaat en deze krijg ik ook alle drie geselecteer maar hoe krijg ik ze smaller ?

Jacco
 
Ik heb met picture publisher het rechter gedeelte geselcteerd en gekopieerd. Vervolgens heb ik alles die grijze kleur gegeven en het plaatje weer terug geplakt.

Daarna kon ik het gehele gedeelte verkleinen en opslaan.
 

Bijlagen

  • kuiken 5.jpg
    kuiken 5.jpg
    47,2 KB · Weergaven: 51
En ik heb er in PSP twee aparte bestanden van gemaakt, nu kan je de 'gele' kolom zelf aanpassen aan de breedte die je wilt hebben.

P.S. de paarse achtergrond heeft dezelfde grootte als het orgineel.
 
Laatst bewerkt:
Ik snap je probleem niet. Ik heb voor je de paarse achtergrond en de gele balk gesplitst voor je, als je eerst de paarse achtergrond opent en je plakt de gele erin als een nieuwe (vector)layer kan je hem aanpassen wat je wilt.
 
Ik weet dat het misschien knullig overkomt maar kun je misschien stapsgewijs uitleggen hoe ik dat doe.

Over twee weken krijg ik pas, via mijn werk, een cursus photoshop en ik wil graag vooruit.

Please ......

Jacco
 
En ik weet ook niet hoe photoshop werkt, ik werk met PSP.
Daar gaat het als volgt, open beide bestanden, selecteer het gehele gele vlak en kopieer dat, vervolgens ga je naar de paarse achtergrond en plakt daar het gekopieerde gele vlak in als een vector layer, je kunt nu het gele vlak overal plaatsen en zo groot of klein maken als je wilt. Als je dat gedaan hebt kies je bij layers voor merge (samenvoegen) en je hebt weer één bruikbaar bestand.
 
Heb even een complete afbeelding gemaakt met een smallere gele band.
 
Laatst bewerkt:
Zou je het misschien nog één keertje willen doen voor mij.

Zoals je hier kunt zien is het nog niet helemaal goed.

Ik heb de borders aangezet zodat je kunt hoe groot (breed) de gele kolom dient te zijn.

Jacco
 
Hmmz, dat valt niet mee. doordat je met twee verschillende venstergrootten werkt, om dat gelijk te krijgen.
Ik heb nu de gele band 15% kleiner gemaakt, ik hoop voor je dat het nu klopt.
 
Laatst bewerkt:
Ik wil niet vervelend zijn maar nu klopt het PRECIES.

Hartstikke bedankt voor de moeite !!

Jacco
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan