Ondertitelingen bij Divx

Status
Niet open voor verdere reacties.

MarkIII

Gebruiker
Lid geworden
7 jul 2001
Berichten
294
Hoi

Ik heb een probleempje met het afspelen van ondertitelingen. Bij de meeste films die ik heb gedownload zit vaak een mapje met de subs erbij.
De bestanden die hier in staan zijn een *.idx en een *.sub bestand.

Mijn probleem is dat ik deze bestanden met geen enkel programma wat ik ook maar probeer aan de gang krijg.
De ondertitelingen schijnen elke keer , bij elke film beschadigd te zijn.

Het lijkt me sterk dat de personen die de film rippen constant bij elke film de ondertiteling verkeerd rippen.

Bij het informatiebestandje wat bij de film hoort staat vaak ook dat de ondertiteling in meerde talen is. Ook dit kan ik nooit ergens kiezen.

Ik hoop dat iemand hier een oplossing voor heeft want ik weet het echt niet meer.

Alvast bedankt,
 
bij de films praten we hier dan over dvd files ( vob / ifo ) of gewoon mpeg of avi files.

als het gewoon avi of mpeg files zijn kun je zoiezo geen subt kiezen meer of je moet alle talen los hebben als file.
het sub file kun je vaak openen met kladblok mits het sub file gemaakt is voor avi/mpeg.
probeer anders eens BS player als de film en het subt file de zelfde naam hebben en in de zelfde map staan speelt hij subt gewoon af.

zijn het dvd files dan zul je in een dvd player zoals powerdvd eens moeten gaan kijken.
 
Alvast bedankt voor de reacties.

De films waarover ik praat zijn Avi bestanden.
Ik heb gekeken of het werkte met Bs player maar ook hier geen resultaat. Ook het openen van de sub bestanden met kladblok had geen zin omdat deze niet te lezen waren.

Ook het afspelen met powerdvd heb ik geprobeerd , al zijn het dan geen dvd bestanden , maar ook dit hielp me niet.

Ik heb de site die Crash gaf ook even doorgekeken maar ook dit is niet wat ik zoek.

Misschien nog meer tips ??
 
als het sub file in kladblok al niet te lezen is dan is het bestand dus inderdaad niet goed.

kijk eens hier www.ondertitels.nl misschien kun je daar het juist subt file vinden.
 
Geplaatst door MarkIII
Ik heb de site die Crash gaf ook even doorgekeken maar ook dit is niet wat ik zoek.

Misschien nog meer tips ??
Ik niet meer, maar mischien eigenaar van die site Tazman wel.:)
(of iemand anders natuurlijk)
 
De ondertiteling bestanden zijn denk ik wel goed het is alleen een ander formaat.

paar jaar geleden toen ik zelf nog films ripte had ik ook zo'n soort ondertitel bestanden. Deze kon ik toen gewoon met mediaplayer 2 openen en dan met een rechtermuistoets op de film kon ik de taal al selecteren van de ondertiteling.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan