Video Capture resolutie

Status
Niet open voor verdere reacties.

duhastmich17

Gebruiker
Lid geworden
5 nov 2002
Berichten
177
Ok ik heb het hier al eens gevraagd in een topic maar dat ging een beetje rommelig. Hier de meest complete beschrijving van mijn probleem.

Dit is wat ik ook in een e-mail schreef naar JVC zelf. Maar ik dacht ik post het hier ook.

gr-dx95ex_open-1.jpg


Ik ben sinds kort in het bezit van een JVC GR-DX 95 digitale camcorder. Ik ben zeer tevreden over de kwaliteit op mijn tv scherm.

Alleen zit ik met een vraagje over de pc.
Ik gebruik de bijgeleverde USB kabel om mijn video's te capturen op mijn pc. Ik gebruik hierbij ook de bijgeleverde software namelijk "ImageMixer With VCD Ver.1.1". Alleen word mijn video gecaptured op een formaat van 352x 288 pixels.

Wat ik dus zou willen, is dezelfde kwaliteit capturen op pc als dat ik op mijn tv scherm zie. Of bijna die kwaliteit dan. Want als ik nu alles op DVD wil branden, kom ik met veel mindere kwaliteit als dat ik het op videoband zet. Ik heb in de handleiding gezocht en de bijgeleverde info maar hier word niets verteld over hoe te handelen in deze situatie.

Ik zou toch aannemen van zo'n dure en complexe camera dat hij wel hoger moet kunnen capturen naar pc?


Ik hoop echt dat iemand me hier kan helpen. Want ik wil zo graag eigen DVD's maken maar deze kwaliteit hoef ik niet op dvd te zetten want het komt niet eens in de buurt van DVD kwaliteit wat ik nu capture.

Ik zat te denken, mocht ik het niet hoger kunnen capturen van me camera af, dan kan ik het toch ook wel weer van de videoband af capturen waar de opnames nu opstaan?

Sorry voor al deze tekst maar er is gewoon wat onduidelijkheid nog over
confused.gif


Frank
 
Ik denk dat dit de maximale kwaliteit is die je kan gebruiken met je PC op deze manier. Omdat je USB 1.1 gebruikt kan er niet zoveel verzonden worden naar de PC toe. Daarom is de resultie niet zo hoog.

Met USB 2 of firewire kun je hogere resoluties halen.
Als dat niet mogelijk is zou je nog via een videocaputer kaart kunnen caputeren al is het dan de vraag of de kwaliteit beter is.
 
Heeft dit geholpen?

Ik heb het zelfde probleem als jij hier beschrijft, heeft de firewire kaart geholpen?
 
Ik heb er nog geen 1 gekocht. Want ik maak vooral filmpjes voor op sites. En tsja die hoeven geen dvd kwaliteit te zijn. Pas als ik een dvd brander heb gekocht, wil ik ook een firewire zodat, ik de hoogste kwaliteit kan caputeren en om dat vervolgens lekker weg te branden op dvd.
 
Nog even een vraag. Weet je zeker dat de camera een hogere reso gebruikt? De reso van een videoband is namelijk ook 352x 288. Het kan dus zijn dat de camera zelf maximaal op 352x 288 opneemt. Als dat het geval is zal het lastig gaan om het over te zenden op een hogere reso. Dat kan dan alleen met interpolatie en dat maakt het niet altijd mooier.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan