cd scan

Status
Niet open voor verdere reacties.

xdbts

Gebruiker
Lid geworden
17 mei 2001
Berichten
87
ik heb een cd gescand (de cd zelf dus) en nu wil ik het buitenste randje eraf knippen omdat dit niet mooi is (glinstering door het licht van de scanner)

Het makkelijkste leek mij om een cirkel te plaatsen om wat ik wil houden enzo het buitenste randje weg te selecteren. Ik heb verschillende foto bewerkings progjes geprobeerd maar ze hebben geen van allen een optie waarmee ik een cirkel kan selecteren. (wel eclips maar dat werkt niet!)

Weet iemand een progje waarmee het wel kan of heeft iemand een idee hoe ik dit randje weg kan halen? (met een gummetje de hele rand rond is geen goed advies :)
 
ik heb het geprobeerd met dit progje, een circel maken lukt maar nu kan ik het midden niet vinden van de cd!

Weet iemand nog een oplossing?

(voor de rest wel goed progje trouwens!)
 
In UP wordt de positie aangegeven.
Links onderin het venster.
Is het niet goed, dan gebruik je Undo en begint opnieuw.

Zie bijlage:
klein kruisje- positie
groot kruis - je tekengereedschap

:cool:
 

Bijlagen

  • up-positie.gif
    up-positie.gif
    3,6 KB · Weergaven: 7
Ik vind het super dat je mij antwoord wil geven maar

Is het niet goed, dan gebruik je Undo en begint opnieuw.

dit is niet de bedoeling. de computer moet het trial and error principe toepassen, niet de persoon achter de computer! :)

Ik heb vroeger weleens cad getekend en daar was het mogelijk een circel te tekenen op basis van twee punten (twee uiteinden van de diameter bv)
Zoiets zoek ik dus.
 
xbdts

waarom niet omgekeerd geredeneerd, m.a.w. er hoeft geen cirkel getekend te worden.

Plaats de gescande afbeelding in een willekeurig fotobewerkingsprogramma (misschien dat Powerpoint het zelfs al kan) en geef dat randje een felle afwijkende kleur. Kies vervolgens voor kleurverandering naar dezelfde kleur als het werkblad van dat progje (veelal wit ?) en klaar is 'ie. Kun je in dat progje geen kleur verandering toepassen dan is er altijd nog wel iets van een gommetje of zo.

Je afb. zal er qua grootte in Kb's niet kleiner op worden maar daar ging het jou niet om.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan