Digitale camera donker capture beeld

Status
Niet open voor verdere reacties.

seedorf

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Berichten
212
Heb windows xp met pinacle studio 8 en windvd creator, bij het capturen via USB 1 of Comp video-in is het beeld van men Sony Digital Handycam (dcr-PC103E Pal) veel te donker... mijn video kaart is een splinternieuwe Club nvidia FX 5600 monitor is LG Studioworks 995E.

als ik de instellingen van men videokaart aanpas naar een licht scherm verbleekt alles behalve het kadertje waarin ik het beeld captured dat blijft even donker (icm van monitor is correct ingesteld) aanpassingen van contrast op monitor van min naar max heeft maar een heeel heel klein beetje effect maar ngo steeds voldoende...

Afslepen rechtstreeks van de cam op de tv via de comp video in heeft een perfect beeld zelfde helderheid als op het LCD schermpje van de cam... Wat kan het probleem zijn??

Alvast Bedankt!

Seedorf
 
Ik heb geen idee, maar waarom doe via USB of comp video in, je beelden inladen, terwijl je een digitale camera hebt ?

Je kunt beter via firewire inladen, dan is de kwaliteit ook veel beter. Misschien dat het helpt?

Groet,
 
Zo'n kaartje kost 20-25 euro, dus als dat er nog af kan, dan heb je in elk geval een betere kwaliteit video en misschien dat het donkere beeld dan ook over is.


Groet,
 
Geplaatst door Moose
Zo'n kaartje kost 20-25 euro, dus als dat er nog af kan, dan heb je in elk geval een betere kwaliteit video en misschien dat het donkere beeld dan ook over is.


Groet,

Hmm, waarom loopt iedereen tegen mij te zeggen dat zo'n kaart honderden euro's kost? En waarom zie ik soms ook prijzen dan voorbij komen van 200/300 euro?

Kan ik met zo'n kaart van 25/30 euro kwaliteit binnenhalen op 720x 576? Of heb ik daar nou zo'n dure kaart voor nodig?
 
Ik denk dat we niet op dezelfde golflengte zitten.

Wat jij bedoelt is waarschijnlijk een videokaart om beelden binnen te halen, maar een firewire kaart i.c.m. een programma dat videobeelden kan inlezen is ook een mogelijkheid. Als je dat nog niet hebt, dan kost het inderdaad iets meer, maar geen honderden euro's.

Groet,
 
Hehe, ik wil beelden van me digitale video camera op de hoogste manier naar me pc halen.

Er werd mij verteld dat ik daar Firewire voor nodig heb. Ik doe het nu met USB 1.1 maar dat is niet echt geweldige kwaliteit.

Dus wat heb ik hier voor nodig was de vraag
thumb-up.gif
 
ja ik heb wel een firewire aansluiting op men pc hoor een 400 de nieuwe firewire 800 heb ik niet in men bezit, maar het probleem is de camrecorder heeft alleen een usb 1, S-pdif of comp video-in als uitgangen (zou eigenlijk ni mogen cam koste 1000€, 4 maanden oud, vergeten op te letten) dusja daar kan ik geen firewire aanhangen he!! ook al zou ik over zo'n kabeltje beschikken? BTW heb via de video ingang van men video kaart cam opnieuw aangesloten en wat aan instellingen getweakt en is nu veel beter, geluid gaan dan via de usb, maarja tis ni op en top beeldkwaliteit maar ja we zullen maar tevreden zijn zeker...

mocht er iemand sugesties weten....

IK BEVEEL IEDEREEN FIREWIRE AANSLUITING AAN VOOR VIDEOCAM's!!! veel beter dan USB 1 of video-in of s-pdif

Uitbreidingskaartje met 3 firewire aansluitingen kost rond de 25€, maar kan ook op je soundcard zitten of onboard mss...
 
Tja, dan is het probleem dus opgelost.

Als je niet oplet is dat je eigen fout. Zit je nu met de gebakken peren. Zorg er de volgende keer voor dat je eerst eens wat meer te weten komt voordat je iets aanschaft. Scheelt je een hoop ellende, maar dat weet je nu zelf ook.

Wat mij betreft: einde discussie.

groet,
 
Een gekregen cam is zoals men zegt als een gekregen paard, dat kijk je niet in de bek!

dus ik ging geen cam van 1000€ afwijzen omwille van geen firewire aansluiting hoor!!
 
Nou dat snap ik, maar zo kwam het in het begin niet over.

Evengoed, ik heb een cam die minder kost, maar wel alle aansluitingen bezit en prima beeld geeft! Zelfs DV in en out!


Groet,
 
Inderdaad, maarja cam werkt perfect, met prima extra functies waardoor die meerprijs komt... div in en out bezit ie tevens ook maarja, een mens kan niet alles willen he, toch bedankt om me proberen te helpen,

Met vriendelijke Groet!

Seedorf
 
Wat vertel je nou???

Jou cam bezit ook DV in en Out??

Dan heb je toch de beschikking over een firewire aansluiting ?

firewire is hetzelfde als I Link of IEEE1394 aansluiting. Je hebt dan alleen een 4 -6 pins IEEE1394 kabel nodig om de aansluiting te realiseren. Kun je zo kopen bij elke foto/video/ computerzaak.

Groet,
 
Laatst bewerkt:
nou weet ik wel dat firewire hetzelfde is als i-link (gebruikte door apple) of IEEE1394 (gebruikt door windows) de dv-in betekent gewoon dat je trg op je magnetiche bandje van je cam je bewerkte filmpje trg kan zetten dit kan dus even goed via usb :)

Geloof me nou maar...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan