Virtualdub-Mpeg2-AC3 1.5.4 gecrasht

Status
Niet open voor verdere reacties.

bibba

Gebruiker
Lid geworden
19 mei 2003
Berichten
361
Ik open virtualdub Auxsetup, druk dan op install handler, dan 2 maal ok, dan exit. Nu open ik virtualdub zelf, druk dan file, dan open video file..., duid dan de film aan, krijg nu een vermelding van "vbr audio" klik dan ok en dan krijg ik de vermelding "virtualdub crash". Heb dit opgeslagen en in bijlage gestoken.
Kan mij iemand vertelen wat er fout gaat?
 

Bijlagen

  • crashinfo.txt
    9,7 KB · Weergaven: 20
Waarschijnlijk snapt VD het geluid niet. Download avi2vcd en gebruik het tooltje "decompress" om de filmaudio te decomprimeren. Je krijgt nu een bestand van 2GB of zo, dat je kan openen met virtualdub, zonder gezeur om vbr. Check wel even van te voren of het geluid nog synchroon loopt. Is dit niet het geval, kies dan alleen video om de decoderen en doe de audio met een aparte decoder, zoals goldwave, waarmee je de audio opslaat als wave en dan dat bestand decodeert met tmpg encoder of een andere mp2 decoder (dBpoweramp of zo). Waarna je het geluid en beeld weer multiplext met de mpegtools van tmpg encoder.
Bedenk dat je voor mpeg2 (svcd) tmpg plus nodig hebt, wat een betaalde versie is, anders kan je alleen mpeg1 (vcd) maken.
 
heb hier 3 verschillende films en bij iedere film crasht virtualdub.
 
het er af halen van Vdub en opnieuw installeren wil wel eens helpen.
 
heb vdub al 2 maal verwijderd en opnieuw geïnstalleerd, maar steeds blijft die crash.
 
probeer eens aan een andere versie te komen of download deze versie eens op een andere plaats misschein is deze versie niet helemaal juist.

draai hem hier ook ( zelfde versie enz ) maar geen probleem.
 
Ik heb een fdisk gedaan op de HS, ze in 2 gedeeld en dan alles opnieuw geïnstalleerd. Maar virtualdub blijft crashen. Als ik de film heb aangeduid, krijg ik volgende :

VBR audio stream detected:
Virtualdub has detected an improper VBR audio encoding in the source AVI file and will rewrite the audio header with standard CBR values during processing for better compatibility. This may introduce up to 8471 ms of skew from the video stream. If this is unacceptable, decompress the *entire* audio stream to an uncompressed WAV file and recompress with a constant bitrate encoder. (bitrate: 134.7 plus minus 18.1 kbps)

dan druk ik op ok en verschijnt het volgende:

Virtualdub program failure:
Oops - virtualdub has crashed. Details are listed below which may help you pinpoint. If a third party driver is implicated, try using another driver and see if the problem goes away.
Crash details (best guess as to cause)
An instruction not supported by the CPU was executed in module "virtualdub"

Nochthans heb ik 3 maal dezelfde film voorzien van ondertitelling en alles ging prima, en plots kreeg ik die crash, ook bij die andere twee films.
 
doe eens het film file decompressen met decompress ik ga er dan wel vanuit dat het een avi ( divx) file is.

decompess zit bij avi2mpeg te vinden via http://www.helpmij.nl/leden/tazman onder handige zaken.

het file wat je dan krijgt met de extensie pcm_avi weer inladen bij Vdub.
 
Tazman ik heb een decompress gedaan, maar dan loopt het geluid niet meer goed.
Maar als ik bij virtualdub naar edit ga en dan "reset frame subset" doe, krijg ik die crash niet meer. Heb dan de ondertitelling in gezet, en die loopt de eerste 2minuten goed. En vanaf dan loopt het mis, geluid en tekst gaan niet meer samen.
 
een optie die wel wat tijd vraagt is eerst omzetten met tmpg naar mpeg en daarna het hele riedeltje met Vdub doen.

sommige files zijn dusdanig gedaan dat omzetten bijna niet gaat.
 
Tazman heb gedaan wat je schreef, eerst omzetten met tmpg naar mpeg. Maar rond de 70% was er een fout (weet wel niet meer welk). En het was omgezet naar een pls bestand, i.p.v. mpeg.
 
heb je de goeie template gebruikt in tmpg en aangevinkt system audio + video ?

kan ook nog eens zo zijn dat er slechte frames inzitten en dan houd het vaak al op.
 
de instellingen zijn zeker goed, want ik gebruik de "handleiding TMPGencoder" .
 
dan snap ik er helemaal niets van dat tmpg er pls bestanden van maakt.

heb even gezocht en pls zou te maken kunnen hebben met winamp ? ik weet niet of je dat geinstalleerd hebt staan maar dan heb je kans dat winamp aan een mpeg zijn eigen extensie toekent.

als je nog zou weten wat de fout was bij 70% kwamen we misschien ook wat verder.
ik denk een badframe oid waar tmpg zich in verslikt heeft en als dat daadwerkelijk zo is dan hou ik er meestal mee op.
heb het een aantal keren gehad zo'n file en vanalles geprobeerd om het goed te krijgen en uiteindelijk lukt het nog niet.
 
Zal deze nacht nog even TMPG laten lopen en dan morgen de fout mededelen.
 
Nu was de fout opgetreden bij 28% "write error occurred at address 004879f6 of module 'TMPGEnc.exe' with 0200000. En opnieuw een pls bestand.
 
Je hebt gewoon een rotte film te pakken..... daar is weinig aan te doen ben ik bang....
 
Das pech hebben, zal deze dan maar weg doen.
Bedankt voor jullie hulp alvast.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan