netwerkverbindingen-> internet-gateway?

Status
Niet open voor verdere reacties.

fancygirl1983

Gebruiker
Lid geworden
5 sep 2002
Berichten
45
Hallo,
Ik heb gister een router gekocht en het internet gedeeld tussen mijn twee pc's. Eentje met xp en de andere met me. Vandaag wat gekloot om bestanden en printer te kunnen delen, en nu staat opeens tussen netwerkverbindingen naast de lan-verbinding ook iets van internet-gateway verbinding. En dit krijg ik niet meer weg, en dit moet echter wel weg want nadat dit er stond, kon ik geen mail van @home meer binnen halen en werd alles een beetje erug langzaam.
Als ik op die verbinding met de rechtmuisknop klik en hem wil uitschakelen zegt ie dat het niet gaat.
Nou ben een beetje te einde raad, weet iemand hoe ik dit wegkrijg?
 
Hoeft ook niet weg.

De reden dat jij geen mail ontvangt is omdat de instellingen nu niet meer goed staan.

Als ingaande en uitgaande mailserver moet je nu mail.home.nl invoeren
 
Maar ik heb dat hiervoor niet gehad.
En de instelling bij @home staan goed, dat mail.home.nl.
 
Oke, mail doet het weer, weet niet waarom nu wel opeens, maar kan iemand me dan uitleggen wat dan internet gateway verbinding is. En waarom dat er nou dan staat? want ik kan ook nog steeds niet mijn printer en bestanden delen..
 
ah oke, weten we dat ook weer..
maar ik heb dat ene nou opgelost. Die ene verbinding is nu weg, heb alleen nog maar de lanverbinding..
Maar kan iemand me nou helpen hoe ik een netwerkverbinding moet maken tussen mijn twee pc's zodat ik de printer en mappen kan delen? dit moet toch kunnen neem ik aan..
 
Beide pc zijn aangesloten op de router en kunnen ook naar het ineternet?

In windows xp ga je naar de printer met je rechtermuis knop op het icoontje van de printer klikken en dan naar "delen "gaan.
rest wijst zich vanzelf. zo kun je dit ook met je andere mappen doen.
suc6,
 
Netwerk verbinding

Om te beginnen is het raadzaam om de router via de
XP comp. te laten lopen.
Daarnaast weet ik niet of je een firewall zoals Zonealarm gebruikt zoja dan moet deze later ook ingesteld worden.
Als je de xp computer gebruikt om een netwerk te maken vind je in het startmenu of in je config.scherm de term "een netwerk aanmelden", klik erop en volg de aanwijzingen.
Als het goed gaat moet het op deze manier lukken.
Ga dan naar je config.scherm en dubbelklik op netwerk.
Daar zie je en knop "bestanden en printers delen", klik erop en vink beide vakjes aan.
Als je klaar bent moet je opnieuw opstarten.
Is alles gelukt dan kun je bij netwerk de andere computer en die van jezelf zien.
XP heeft ook een help bestand hiervoor is wel handig om te lezen/printen.

PS.
Tijdens het maken van een netwerk wordt gevraagd om de computer een naam te geven, het is handig als je hier je eigen naam voor je eigen pC en de naam van de andere gebruiker voor de andere PC gebruikt.
Succes, ik hoor wel of het gelukt is.
 
Netwerk

Aansluiten op het antwoord van Puppie,
dit geld ook voor win98 en ME.
 
nou het lukt me voor gene ene meter.. :(
maarja, komt iemand langs en die gaat het even voor mij doen..
ik heb de printer op de hoofdpc gedeeld, maar boven herkent ie hem niet.. beetje vreemd of niet?
 
Netwerk

Je moet ook op je andere computer de instelling in je netwerk aanpassen met "printers en bestanden delen".
Ook op die comp. moet je de printer instaleren en delen.
 
Mijn pc onder herkent nu wel alle gedeelde mappen van de pc boven, en kan er in werken, maar zodra ik boven opzoek ga in het netwerk naar de printer er gedeelde mappen blijft de pc hangen, kan dit misschien aan het netwerk kaartje liggen ofzo? Want hij heeft ze wel gevonden, maar krijg een foutmelding, want als ik de pc boven afsluit dan zegt ie van weet je het zeker je bent aangesloten op het netwerk.. of zo iets.. maar boven kan ik geen mappen of printer vinden!
 
Lijkt me niet waarschijnlijk dat het aan je netwerkkaart ligt, ook omdat je pC boven singaleert dat je op een netwerk zit en dat als je afsluit er nog gedeelde deelnemers aangesloten zijn.
Hier kan je gewoon op OK klikken, mits je weet dat er niemand beneden bezig is.
Waarschijnlijk weet je ook wel dat gedeelde mappen en printers alleen te gebruiken zijn als en de pc beneden(waar je waarschijnlijk de router en de printer op heb) en de pc boven moeten aanstaan.
Heb je de printer wel op de goede manier toegevoegd?
En welke versie van Windows gebruik je boven?

Om eventueel te controleren of je netwerkkaart goed werkt ga dan naar het configuratiescherm, dubbelklik op systeem en klik op het tablad apparatenbeheer.
Staat er geen ? of ! bij je netwerk kaart dan werkt deze goed.
Je hoeft boven ook geen ip adres ed. op te geven hij neemt dit automatsch over via de router.
Laat me even horen hoe of wat.
 
PS.

Alle instellingen die je beneden hebt moeten ook boven gemaakt worden.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan