Netwerk starterkit

Status
Niet open voor verdere reacties.

Erna

Gebruiker
Lid geworden
5 dec 2000
Berichten
9
Ik wil een tweede computer aansluiten op internet(chello). Kan dit met behulp van een Devolo Starterkit(draadloos, via electriciteitsnet)? Is er dan nog een router nodig? Het prettigste zou zijn als beide computers onafhankelijk van elkaar zouden kunnen werken, maar ook als netwerkcomputers. Er zijn twee versies: ethernetaansluitingen of USB-aansluitingen. Wat is dan het beste als er verschil is?
vriendelijke groeten, Erna
 
Deze devola apparatuur is niet meer dan een netwerkverbinding.
Dus je zult gewoon een router nodig hebben. En dus 3 van die aansluitingen 1 voor de router en 2 voor de pc's.
Het verschil tussen de ethernet en de usb variant is de manier van aansluiten .. als je toch een netwerkkaart hebt in de computers, ga dan voor ethernet .. heb je dat niet .. maar wel usb ga dan voor usb.
Kijk nog wel even goed naar je electriciteitsnetwerk thuis ... stel je voor dat je computers op 2 verschillende groepen zitten, dan kan je problemen krijgen met de verbinding .. en moet je misschien daarvoor weer iets ertussen kopen.

Het kan dus wel wat je wilt, maar ik zou persoonlijk toch aanraden om gewoon utp (netwerk)kabel te trekken .. en de computers met netwerkkabels aan de router te verbinden, je snelheid zal stukken hoger zijn en volgens mij zal het nog goedkoper zijn ook.

Mocht dat niet lukken .. kijk dan ook eens naar echt draadloos internet .. daar bestaan al oplossing voor met 54 mbit .. en vergeleken met de 14 mbit van deze oplossing .. is dat toch een betere investering.

Nog vragen ... stel ze gerust :)
 
Bedankt voor je advies. Heb toch kabels aangeschaft en een router. Het werkt goed, die helpmij-site! Vriendelijke groeten, Erna
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan