Windows98 werkt niet Apple werkt wel op router

Status
Niet open voor verdere reacties.

bert de korte

Gebruiker
Lid geworden
5 okt 2000
Berichten
7
Hallo helpers, ik heb met mijn oude Mycom Pc de net aangeschafte sitecom 202 router geprogrammeerd, Het mac adres van mijn oude Mycom pc ter herkenning van UPC zit ook goed in de router ook alles na tig telefoontjes naar de helpdesk ook goed ingesteld, ze hebben mij inmiddels geadviseerd windows opnieuw te instaleren.
Mijn net gekochte imac werkte onmiddelijk dus de router werkt goed alleen met mijn oude pc krijg ik geen internet, ook firewall daaraf gegooid, dat hielp echter ookniet.
THX bert
 
Dus als je de router hebt geprogrammeerd vanaf die pc kan je in ieder geval bij de router komen?

Kan je een ip adres op het internet pingen (bijvoorbeeld 62.45.45.45)?
 
Bedankt voor je reactie Niels ...nee dat kan ik niet ik kan de router helemaal instellen maar krijg niets en kan niets pingen op het net, en als ik de chello kabel in mijn Pc steek en de ip refresh kan ik weer surfen, dus ik wissel steeds het kabeltje voorlopig steeds om... zou een t stuk soelaas kunnen bieden tussen de Mycom Pc chello en de router?
 
heb je al geprobeerd om de instellingen op de pc handmatig in te stellen?

Bijvoorbeeld als de router het ip adres 192.168.100.1 heeft zouden de instellingen op de pc kunnen zijn:

IP adres: 192.168.100.33 (het zelfde ip adres als van de router met alleen het laaste gedeelte anders)
Subnetmasker: 255.255.255.0
Standaardgateway: 192.168.100.1 (de router)
Primaire DNS server: 192.168.100.1 (de router)
 
Heb je de netwerkkaart al aangemeld?
Start/uitvoeren/winipcfg en dan de netwerkkaart toewijzen.
 
THX wajang ik heb inmddels een laptop W 98 wel aan de praat ik heb zo een vermoeden dat ik de chelloschijf erin moet doen en de software van chello opnieuw ga laden anyway ik ga weer verder proberen
groeten bert
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan