Randjes weghalen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Eagle Creek

Verenigingslid
Lid geworden
3 okt 2002
Berichten
26.322
Ik heb een aantal smilies, maar die plaatjes zijn vierkant. Dus als je ze op een gekleurde achtergrond zet zie je een wit blokje met een ronde smilie. Dit is niet zo mooi. Hoe zorg ik ervoor dat die achtergrond verdwijnt?

Ik heb PSP 7.0.
 
Helder licht :p. Maar hoe is de vraag. Want op de manier die in de help staat beschreven kom ik er niet uit.
 
Gewoon smiley selecteren met de ronde selection tool er uit kopieren, dan kopieren als een nieuwe afbeelding met een transparante achtergrond en opslaan als gif (jpg kent geen transparante achtergrond)
 
Geplaatst door maestro12
Gewoon smiley selecteren met de ronde selection tool er uit kopieren, dan kopieren als een nieuwe afbeelding met een transparante achtergrond en opslaan als gif (jpg kent geen transparante achtergrond)
Heb ik al aan gedacht.

Smilies zijn al .gif.
En er zitten ook animted gifs bij die animated moeten blijven, moet ik dan plaatje voor plaatje met Animation Shop ophalen en knippen en plakken in PSP?

Dit moet toch makelijker kunnen?
 
Nee, dat kan niet makkelijker bij mijn weten.


[edit]je kan natuurlijk ook gewoon in animation shop het witte vlak weg gummen.[/edit]
 
Laatst bewerkt:
Ik doe dit soort dingen altijd met Marcomedia (bleeeegh) fireworks. Werkt prima!!! [hoewel ik 1e klas Adobe-fan ben moet je in sommige gevallen af en toe van je geloof afstappen!! ;) :p )
 
komtie... open je (animated) gifje... selecteer de background met je magic wand tool of je lasso-tool (net wat je wil of lukt. je kan ook je illustratie selecteren en dan de selectie omkeren.

Als je je background hebt geselecteerd klik dan op het witte vierkantje met de rode streep voor 'No stroke or fill' en sla je gifje dan weer op...

Hoop dat het zo lukt voor je...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan