Helpmij.nl
Helpmij.nl
Helpmij.nl
Steun Helpmij.nl! Klik hier     Computerprobleem? Klik hier!

Weergeven resultaten 1 tot 6 van 6

Onderwerp: Trust Speedshare

Spywareslayer Pieter Arntz's avatar
    Vraag is opgelost
    Ik heb deze: http://www.trust.com/products/default.htm?artnr=13597

Het netwerk doet het, mappen delen etc. geen enkel probleem.

Maar ik kan niet internetten. De IP's zitten wel in de goede range, maar ik krijg een foutmelding 681 als ik probeer contact te maken.

In het boekje van Trust staat dat je een firmware update nodig hebt als je via een PPTP VPN verbinding wilt maken. Maar op hun site staat dat het zonder moet werken en die update is daar ook nergens te vinden.

Alvast bedankt,

Pieter

Senior Member Saviola's avatar
    Afstand tot server
    ±159 km
    Welke besturingssystemen gebruik je op de computers?
    Share your knowledge. It's a way to reach immortality.

Tweemaal XP Pro (de meest gebruikte computer en het notebook) en éénmaal Windows ME (een oude Pentium MMX waar de printer/scanner e.d. aan hangen)

Ook printen gaat overigens gewoon vanaf de XP computers waarvan er ééntje via netwerkkabel en ééntje draadloos contact maakt met dat Trust geval.

Groetjes,

Pieter

Senior Member Saviola's avatar
    Afstand tot server
    ±159 km
    Geplaatst door Pieter Arntz
    Tweemaal XP Pro (de meest gebruikte computer en het notebook) en éénmaal Windows ME (een oude Pentium MMX waar de printer/scanner e.d. aan hangen)

Ook printen gaat overigens gewoon vanaf de XP computers waarvan er ééntje via netwerkkabel en ééntje draadloos contact maakt met dat Trust geval.

Groetjes,

Pieter
    Ok. Ik heb zelf ook weleens zo'n vaag probleempje gehad. Bij mij was het toen de firewall die in de weg zat. Welke firewall heb je? En test eens of het internet delen wel werkt als de firewall uitgeschakeld is. Ik zie dat er eentje ingebouwd zit in de router, maar dat zou geen problemen mogen opleveren.

Verder weet ik niet precies hoe dat bij een router zit, maar de (netwerk)verbinding waarop het internet binnen komt moet op 'Shared' staan.
    Share your knowledge. It's a way to reach immortality.

Firewall: Sygate PF 5.1
    Voordat ik dit ding ertussen zette deelde ik internet tussen de XP en Me computers met Sygate Office Network.

Firewall op "Allow all" zetten maakt geen verschil.

Ik heb het vermoeden dat de router geen contact kan maken via de MxStream modem.

Ik zal vanavond eens proberen wat er gebeurd als ik mijn hub er weer tussen zet. Dan zou ik vanaf de XP computer die het internet deelt de internetverbinding kunnen maken.

Groetjes,

Pieter

Omgeruild voor het Wireless Acces Point van Trust (geen router) en dat werkt wel. En het is nog € 20 goedkoper ook. Je hebt dan wel een hub nodig, maar die had ik al.

Niet echt opgelost, maar wel tevreden.

Bedankt voor het meedenken,

Pieter

7. Dit topic is automatisch gesloten omdat er sinds vier maanden niet meer op gereageerd is.

Indien gewenst kan de topicstarter een verzoek tot heropening indienen.

Berichtenregels

• U mag geen nieuwe vragen starten.
  • U mag niet reageren op berichten.
  • U mag geen bijlagen versturen.
  • U mag uw berichten niet bewerken.
  •  
Helpmij.nl
Helpmij.nl

Helpmij.nl en business

Partners
Sponsoren