Trust Speedshare

Status
Niet open voor verdere reacties.

Pieter Arntz

Spywareslayer
Lid geworden
12 aug 2001
Berichten
15.621
Ik heb deze: http://www.trust.com/products/default.htm?artnr=13597

Het netwerk doet het, mappen delen etc. geen enkel probleem.

Maar ik kan niet internetten. De IP's zitten wel in de goede range, maar ik krijg een foutmelding 681 als ik probeer contact te maken.

In het boekje van Trust staat dat je een firmware update nodig hebt als je via een PPTP VPN verbinding wilt maken. Maar op hun site staat dat het zonder moet werken en die update is daar ook nergens te vinden. :confused:

Alvast bedankt,

Pieter
 
Tweemaal XP Pro (de meest gebruikte computer en het notebook) en éénmaal Windows ME (een oude Pentium MMX waar de printer/scanner e.d. aan hangen)

Ook printen gaat overigens gewoon vanaf de XP computers waarvan er ééntje via netwerkkabel en ééntje draadloos contact maakt met dat Trust geval.

Groetjes,

Pieter
 
Geplaatst door Pieter Arntz
Tweemaal XP Pro (de meest gebruikte computer en het notebook) en éénmaal Windows ME (een oude Pentium MMX waar de printer/scanner e.d. aan hangen)

Ook printen gaat overigens gewoon vanaf de XP computers waarvan er ééntje via netwerkkabel en ééntje draadloos contact maakt met dat Trust geval.

Groetjes,

Pieter

Ok. Ik heb zelf ook weleens zo'n vaag probleempje gehad. Bij mij was het toen de firewall die in de weg zat. Welke firewall heb je? En test eens of het internet delen wel werkt als de firewall uitgeschakeld is. Ik zie dat er eentje ingebouwd zit in de router, maar dat zou geen problemen mogen opleveren.

Verder weet ik niet precies hoe dat bij een router zit, maar de (netwerk)verbinding waarop het internet binnen komt moet op 'Shared' staan.
 
Firewall: Sygate PF 5.1
Voordat ik dit ding ertussen zette deelde ik internet tussen de XP en Me computers met Sygate Office Network.

Firewall op "Allow all" zetten maakt geen verschil.

Ik heb het vermoeden dat de router geen contact kan maken via de MxStream modem.

Ik zal vanavond eens proberen wat er gebeurd als ik mijn hub er weer tussen zet. Dan zou ik vanaf de XP computer die het internet deelt de internetverbinding kunnen maken.

Groetjes,

Pieter
 
Omgeruild voor het Wireless Acces Point van Trust (geen router) en dat werkt wel. En het is nog € 20 goedkoper ook. Je hebt dan wel een hub nodig, maar die had ik al.

Niet echt opgelost, maar wel tevreden.

Bedankt voor het meedenken,

Pieter
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan