AVI bestanden

Status
Niet open voor verdere reacties.

dirkie10

Gebruiker
Lid geworden
6 aug 2001
Berichten
58
Hallo,


Hoe kan ik optimaal filmpjes bekijken die ik van internet haal?? Van veschillende bestanden?
 
Laatst bewerkt:
Leg je vraag eens duidelijker uit? Bedoel je met welk programma?
 
Als ik filmpjes van internet download, dan krijg ik ze niet allemaal te zien. Het ene filmpje wordt geopend in een quicktime player en weer een ander in de windows mediaplayer. Hoe kan ik het voor elkaar krijgen dat ik alle filmpje die ik download op 1 speler te zien krijg?
 
MOV bestanden zijn gemaakt voor de quicktime player van apple. Er zijn wel plug-ins voor MOV te krijgen zodat je ze in bepaalde andere spelers kunt bekijken maar daar heb ik slechte ervaring mee. (gedeelte van film niet te zien, storend beeld enz).

Mediaspeler en Quicktime zijn de spelers die het meest gebruikt worden, met die twee spelers moet je dus een heel eind komen.
 
In mediaspeler, voor sommige AVI bestanden heb je een zogenoemde codec nodig, DIVX is een hele bekende, die zul je eerst moeten installeren. Een Codec zorgt ervoor dat het compressieformaat gelezen kan worden.

DIVX downloaden
 
Dat heb ik gedaan , maar ook dan zijn avi-bestanden nog niet af te spelen. Wat nu?
 
Er zijn veel meer codecs te krijgen. Met het programma Gspot (even zoeken op google) kun je uitzoeken welke codec nodig is.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan