vcd of svcd?

Status
Niet open voor verdere reacties.

EmAaErkA

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
16 sep 2003
Berichten
1.352
Welke van de twee is beter, vcd of svcd? Ik heb nl een slideshow gemaakt met beide en de vcd ziet er beter uit als de svcd terwijl de svcd toch beter zou moeten zijn of heb ik dat mis??
 
Als ik en dvd rip naar scvd, speelt hij echt heel mooi af op mijn computer maar in mijn dvd niet, maar toch vind ik svcd beter vcd.
 
heeft waarschijnlink met de compressie te maken van VCD en SVCD

VCD is mpeg1 formaat
SVCD is mpeg2 formaat
 
SVCD zou mooier moeten zijn, je moet deze MPG's uiteraard wel als SVCD op een schijfje zetten. Standaard kan Nero dat niet, je hebt er een extra Plugin voor nodig. Heb je die niet dan maakt Nero er, als ik het goed heb, er een normale vcd van.
 
ik gebruik ulead dvd pictureshow 2 om de foto's op een cdtje te branden
 
ligt puur aan de kwaliteit van de foto's vcd gebruik een veel lagere bitrate dat svcd.
en hogere bitrate gebruiken betekend ook dat de kwaliteit van foto's zeer hoog moet zijn.

als de kwaliteit goed is dan is die met vcd met een bitrate van 1150 zeer goed te bekijken.
als de kwaliteit van de foto's goed is maar niet super dan geeft svcd met een bitrate van minmaal 2200 mindere kwaliteit ja.
 
mijn foto's zijn allemaal 1600 bij 1200. Als ik ze op svcd brand dan lijken ze wel te bewegen. Dat doen trouwens alleen de buitenfoto's, niet die welke binnen zijn genomen.
 
probeer eens een ander proggie ? waarschijnlijk lijkt het of ze bewegen omdat het scherm probeerd de kleuren te corrigeren.
 
er zijn legio programma;s voor zoek even met google naar bv foto op cd zetten
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan