sound blaster live 5.1 doe ik iets fout

Status
Niet open voor verdere reacties.
S

sjoerd1981

hallo heb en sound blaster live 5.1.
Werk onder XP ik kan wel muziek van mijn pc op mijn instalatie horen,maar andersom wil het niet.
Ja alleen als ik het via de mircofoon doet.
Heb phone 2 maal md en video aansluiting achter mijn toren, als ik via pc luister luister ik via md op mijn toren maar hoe kan ik nou een casete horen op mijn pc.
 
enkele begrippen van audio :

line in,
line out,

m.a.w. als jij op je geluidskaart de line-out gebruikt om naar je stereo te gaan, dan "exporteer" je geluid vanaf je pc naar je stereo-installatie. Het zal dan niet lukken om geluid vanaf je stereo te "importeren" op je pc, omdat............. je de line-out hebt gebruikt van de geluidskaart.

Sluit je echter een kabeltje aan op de line-in van je geluidskaart, dan "importeer" je geluid van het apparaat aan de andere kant van de kabel (bijv. je stereo-installatie of een los cassettedeck.)
 
niet dat ik weet, want de line-out van je geluidskaart is hetzelfde soort "gat" als de line-in.
 
ik hoop anderzijds dat er ook anderen op je vraag reageren, want mijn kennis van geluid, geluidskaarten, kabeltjes en plugjes is redelijk beperkt.
 
zou maar even proberen of het wel via mijn pickup wil, want ja heb 5 kleuren zwart groen roze blauw en oranje dus zou ook maar eerst eens uitzoeke of ik wel een line out heb
 
Je kan met zon zelfde soort kabeltje(3,5 phoneJack en andere eind 2x tulp) vanaf je stereotoren(uitgang) naar de line in(blauw) gebruiken
Zorg dat bij je volumeregeling de line in niet gedempt staat, zet deze ook niet te hoog. De ingang is vrij gevoelig, de volume is al gauw overmodulerend.
Suc6
 
Hallo wou jullie bedanken, heb me aan jullie aanwijzingen gehouden.
En het is voormekaar.

Allemaal een prettig weekend sjoerdje:thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan