dvd kopieren

Status
Niet open voor verdere reacties.

DaanM

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
11 okt 2000
Berichten
2.005
HELLUP...
ik begin net met dvd's kopieren, dus heb er nog heel weinig ervaring mee.. Ik hoop dat iemand me verder op weg kan helpen..
Ik heb nu een dvd geript (met smartripper). Ik heb verder geen instellingen gewijzigd, want ik wist niet wat ik kon veranderen. Nu is dat proces succesvol verlopen (zie bijlage). Maar ik heb nog te veel gb. Hoe nu verder? Had ik in smartripper iets moeten aanpassen? Hoe kan ik het geripte op een dvd krijgen?
 
als je complete dvd op 1 dvdr wilt krijgen ga eens opzoek naar dvdshrink.
dit programma verkleint de originele cd dusdanig dat het op 1 dvdr past inclu menu enz.
 
k heb dvd shrink gevonden.. Maar hoe weer ik nu wat ik allemaal weg mag laten?
 
ziet er inderdaad heel bruikbaar uit.. heb versie 2.3 (in het nlds) en beta3.0... Ik prefereer Nederlands, maar volgens mij werkt 3.0 nog iets makkerlijker...
Maar goed.. nu is hij bezig met encoden.. daarna heb ik een map met bestanden.. Wat moet ik daar mee doen? Heb Nero 6 en ECDC 6...
 
alle mappen die daar nu uit komen al dvd branden met bv nero
 
het is gelukt..
dank u voor de tips..
misschien nog een tip? Ik heb een kopie van harry potter (dus ooit al eens teruggezet op 1 dvd).. Maar als ik die nu op dezelfde manier op een dvd probeer te zetten, krijg ik een heel raar beeld. Het beeld wordt in 3 evenredige stukken verdeeld en boven elkaar afgespeeld. Dus het beeld zie je 3 keer in beeld..
Hoe kan ik dat het beste oplossen? Ik heb m geprobeerd te kopieren met nero (dvd naar dvd) en toen kreeg ik een foutmelding dat ie het allemaal niet kon lezen...
 
zo'n dvd is in 99% van de gevallen niet nog eens te kopieeren
 
Ik zou instant copie van pinnacle is proberen werkt heel simpel en comprimeert de dvd bestanden ook terug naar 1schijf.
ik gebruik zelf smartripper 241 werkt goed.
 
Geplaatst door lo.le
Ik zou instant copie van pinnacle is proberen werkt heel simpel en comprimeert de dvd bestanden ook terug naar 1schijf.
ik gebruik zelf smartripper 241 werkt goed.

zoals de user al aangeeft is de dvd al eens geript en zodanig gecodeerd dat hij op 1 dvdr past.
in 99% is de data dan zo verminkt dat nog een kopie vaak niet lukt.
 
eigenlijk gek.. je zou dan verwachten dat een 1 op 1 kopie wel goed zou moeten kunnen.. maar goed.. ik ben ondertussen helemaal verliefd op DVD shrink...
werkt super en is heel erg gebruiksvriendelijk! zelfs ik begrijp het...
 
Geplaatst door DaanM
HELLUP...
ik begin net met dvd's kopieren, dus heb er nog heel weinig ervaring mee.. Ik hoop dat iemand me verder op weg kan helpen..
Ik heb nu een dvd geript (met smartripper). Ik heb verder geen instellingen gewijzigd, want ik wist niet wat ik kon veranderen. Nu is dat proces succesvol verlopen (zie bijlage). Maar ik heb nog te veel gb. Hoe nu verder? Had ik in smartripper iets moeten aanpassen? Hoe kan ik het geripte op een dvd krijgen?

Kan je het gewoon op een DVD branden? (heb je dus een DVD brander?)
Als je het op een DVD kan branden, probeer dan eens gewoon CloneDVD. (Zelfde als CloneCD, maar dan uiteraard voor DVD's :D)

Als je geen DVD brander hebt, kan je het ook niet op een DVDtje branden, dus dan moet je het rippen en comprimeren zodat het op een (aantal) cd(s) past.
Dat kan je het beste doen met Super DVD Ripper (te donwloaden op www.downloads.com)


Suc6!
Robin
 
ik heb inderdaad een dvd brander...
Maar als ik met nero 6 1:1 brandt, krijg ik meldingen van ide die hetzelfde zijn.. k zal volgende keer de foutmelding wel als plaatje bijvoegen..
 
Ik gebruik meestal DVDDecrypter voor decoderen en vervolgens InstantCopy voor verkleinen en branden. Deze DVD's zijn dan wel te kopiëren.
 
ik gebruik het liefst Super DVD Ripper. Die zet ik om 11 uur aan dan issi bezig tot 8 uur smorgens (of hij is eerder klaar, maar dan slaap ik nog ;)). En dan heeft ie alles gedaan wat jij met 2 programma's doet.

Dat voor een programma van 2,3 MB... niet slecht zeg ik dan! :D
 
Is de gemaakte CD dan ook te kopiëren?

Een gekopieerde CD brand ik meestal met DVDDecrypter. Is zo gebeurd.
 
De gekopieerde CD is gewoon te kopieeren, aangezien hij de beveiliging definitief heeft verwijderd. Hij maakt een kopie van de hoofdfilm incl. eventuele ondertiteling. Verder geen beveiligingen op de CD's :thumb:
 
Geplaatst door Wim1960
Is de gemaakte CD dan ook te kopiëren?

Een gekopieerde CD brand ik meestal met DVDDecrypter. Is zo gebeurd.
Ik bedoelde natuurlijk DVD, maar dat had je waarschijnlijk al begrepen.
 
Ik brand geen DVD's, ik rip dvd's en ik brand ze op CD's.
(Uiteraard alleen voor persoonlijke backups ;))
De CD's die dan ontstaan hebben dus geen beveiliging. Verder heb ik geen ervaring met het kopieeren van DVD's omdat ik nog even w8 tot die dingetjes wat goedkoper worden (de branders en de schijffies zelf ;))

Edit: Volgens mij praten wij langs elkaar heen.. :D
Ik had nog niet alle posts gelezen, het gaat in deze post om DVD's kopieeren en niet rippen dus... Ik bemoei me er niet meer mee ;) daar weet ik nl NOG niet veel van :)
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan