uitleg alcohol120%

Status
Niet open voor verdere reacties.

JolandaC

Gebruiker
Lid geworden
23 okt 2000
Berichten
633
Hoi,

Ik heb het progje alcohol120% op de pc gezet.
Nu zou het mogelijk moeten zijn om een film die bestaat uit een bin+cue file te bekijken.
Maar ik kom er niet uit.
Kan iemand mij uitleggen hoe ik dat moet doen?
Bedankt alvast
Jolanda
 
Alcohol 120% is een brandprogramma, niet een programma om een dvd of zo te bekijken.
 
Dat weet ik wel, maar je kunt voordat je de cd brand eerst de image bekijken als het goed is, en mijn vraag is dan ook; hoe?
 
Dit kan op meerdere manieren, in het proggie zelf of als je het geminimaliseerd hebt via de systay-icoon.

Beide opties is het via rechtermuisknop, image/makkelijk image invoeren. Moet eitje zijn denk ik.

Als er geen autoplay plaats vind moet je even via deze computer de extra aangemaakte virtuele station betreden en je ding doen.
 
OK, ik heb het gedaan zoals jij zei, hij starte inderdaad niet vanzelf op, dus via deze computer het virtuele station aangeklikt, daar het cuefile ingevoerd, maar dan gebeurd er nog steeds niets.
Hoe nu verder?
 
Ik maak even wat plaatjes voor je aan, dan is het wat duidelijker. 2 min...
EDIT
Bij cue en bin files moeten de bestanden in dezelfde map staan en dezelfde naam hebben, werkt het niet, neem dan gewoon de bin file.
 
getpicture.php


getpicture.php


Als je met 1 van deze 2 mogelijkheden een image invoert, kan je als het goed is het image-bestand als cd-station benaderen via deze computer.
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor je hulp.
Maar het lukt nog niet;
als ik dan het file laad dan krijg ik het station te zien met de volgende mappen:
CD1
EXT
MPEGAV
Segment
VCD

die meeste zijn leeg, maar die van MPEGAV is meer dan 700 mb dus lijkt dat het 1e del van de film, of niet?
Maar als ik die aanklikt is het een -dat file.
 
*.dat files zijn dacht ik de extentie voor de tijdelijke bestanden in kazaa.
Hierom denk ik dat de file nog niet compleet is geweest toen er een bin file van is gemaakt.

Je kan proberen de dat file mbv avi preview te bekijken, anders wellicht beter om een andere wel volledige versie proberen te downloaden aangezien deze files in deze bin/cue zeer waarschijnlijk toch niet compleet zijn.
 
Laatst bewerkt:
Dat lijkt me inderdaad een beter idee.
Bedankt voor je hulp.
Groetjes Jolanda
 
Het lukt me wel hem te bekijken met powerdvd.
Dus toch nog goed gekomen ;-)
 
Geplaatst door JolandaC

CD1
EXT
MPEGAV
Segment
VCD

in de map mpegav zit inderdaad een *.dat file dit is je daadwerkelijke film en is te openen in in windows mediaplayer.
het gaat hier om een vcd film zou je een svcd hebben dan zit in die map dus daadwerkelijk een mpeg file.

als je nu via virtual cdrom het cue file opent en daarna de map mpegav dan kun je dubbel klikken op dat *dat file windows zal waarschijnlijk nu vragen met wel programma te openen kies WMP.
 
Cool weer wat bijgeleerd.
Ik ging er vanuit dat vcd en svcd dezelfde opbouwstructuur hadden.

Sorry voor mijn foute advies Jolanda:D
 
Geplaatst door @temptation
Cool weer wat bijgeleerd.
Ik ging er vanuit dat vcd en svcd dezelfde opbouwstructuur hadden.

nope vcd is opgebouwd uit
CD1
EXT
MPEGAV
Segment
VCD

waarbij de film dan in de map MPEGAV zit als een AVSEQ01.DAT

en een svcd als

EXT
EXTRA
MPEG2
SEGMENT
SVCD

waarin in de mpa SVCD de fiml als mpeg file zit
 
Bedankt jongens voor jullie hulp en uitleg.
En zo leren we allemaal van elkaar, leuk toch?
Groetjes Jolanda
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan