harde schijf lezen / crash / data terug

Status
Niet open voor verdere reacties.

brookhuis1

Gebruiker
Lid geworden
8 jul 2001
Berichten
225
Mijn HD is gecrashed, het begon met tikkende geluiden en bestanden kon ik niet goed meer lezen,
de ene keer starte de comp wel goed op.
Op andere momenten herkende de bios de HD niet, als ik de hd achter de cd hang, als master, cd slave, herkent de comp vaak ook de cd niet.

Vaak geeft de hd wegschrijffouten aan bij het kijken in een bestand,waarna het bestand in ieder geval vanuit windows niet meer te benaderen is

Als ik de HD in mijn computer stop wordt de computer instabiel, maar omdat op de HD veel data staat wil ik graag deze terughalen, zijn er nog opties, behalve misschien ook met Ontrack Data recovery?

Zijn er bedrijven die dit tegen niet al te duur tarief kunnen doen? Laat het mij weten.

Computer: AMD xp 2000+ 512mb 333mhz win xp pro
LG dvdrom en MSI cdbrander 48x16x48x
Defecte HD:Samsung SP8004H 80gig
Goede HD: maxtor Liquid Crystal 80 gig
 
Geplaatst door brookhuis1
Zijn er bedrijven die dit tegen niet al te duur tarief kunnen doen?
Als je dit door een bedrijf gaat laten doen ben je veel geld kwijt.
Je kan beter zelf aan de gang gaan door de link van Sigma te gebruiken of een data recover programma aanschaffen.
Ik heb zelf hiervoor Getdataback om te recoveren.
http://www.runtime.org/
Er is een Demo waarmee je wel kan kijken of er nog data te redden valt, maar je kan de data niet naar een goede hardeschijf kopieren.
 
ik ga met de suggesties aan de slag.. maar ut zal een harde dobber worden..
en de bedrijven voel ik niet veel voor...

alvast met dank

M
 
is er iets uit de bus gekomen? wij hebben jaar geleden net hetzelfde gehad en zaten boekhoudkundig volledig vast aan verlies van kwartaal gegevens ... prijs viel uiteindelijk nog goed mee. sindsdien wel maatregelen genomen en met Shadow backup www.datarepair.be aan de slag gegaan, aanrader en altijd gerust
 
Beste peter. Welkom op helpmin. Reageren op een topic ouder dan drie maanden is niet wenselijk. Deze topic is 11 jaar oud dus al niet relevant meer. Graav je eigen vraag stellen. Op deze gaat een slot. Succes.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan