Heb ik extra hardware nodig voor capture?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Michael Visser

Gebruiker
Lid geworden
8 jan 2002
Berichten
38
Hallo,

Ik heb een digitale videocamera gekocht en wil een gemaakte opname naar mijn pc brengen. Vraag: wat heb ik daar voor nodig aan hardware? Of is alleen een stuk software voldoende? Welke software? Welke hardware?

Heb overigens een Hauppage TV-kaart in mijn pc, weet niet of dat nog iets uitmaakt.

Alvast bedankt!
 
Meestal krijg je bij je camera een kabeltje die je in een usb poort kan steken en dan heb je verder alleen nog software nodig die soms ook bij de camera zit.
 
Geplaatst door daanos
Meestal krijg je bij je camera een kabeltje die je in een usb poort kan steken en dan heb je verder alleen nog software nodig die soms ook bij de camera zit.

Nou een usb kabeltje krijg je er meestal juist niet bij hoor, want usb is hier eigenlijk te traag voor, het gaat wel maar niet lekker. Wat er meestal bijzit is een firewire kabeltje. Hiervoor heb je dus een firewire aansluiting in je pc nodig. Deze zitten in een speciale videobewerkingskaart, bv van Pinnacle. Deze zijn wel vrij duur, dus een goedkopere optie is een firewirekaartje met een paar losse firewire aansluitingen erin. Nu alleen de software nog. Dit moet je ff kjiken hoe je daaraan komt, gewoon videobewerkingssoftware, adobe premiere, Pinnacle Studio dat soort programmas
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan