raar

Status
Niet open voor verdere reacties.

oentje11

Gebruiker
Lid geworden
8 jul 2001
Berichten
181
goedenmorgen

een raar probleem met mijn computje, ineens geen internet meer, ik zit bij chello en achter een router.
de compu boven geen probleem gewoon internet maar die beneden kan geen verbinding maken.
krijg een melding als ik op herstelen van netwewrk druk dat er een ander ip adres wordt aangemaakt en dat ik mijn netwerkbeheerder moet contacten.
erg vreemd om dat de andere compu wel gewoon verbinding heeft
hoe los ik dit nou weer op???????

groeten oentje11
 
alles zit erin , geeft ook geen errors aan, moet op een of andere manier toch te herstellen zijn??????
 
Heb je onlangs programma's geinstalleerd?

Heb je op virussen gescand?

Heb je misschien een firewal geinstalleerd of geactiveerd onlangs?

Heb je al op spyware gescand?


Kun je de andere computer nog wel zien?

Vanuit de andere computer deze zien?
 
op virussen gescand op spyware gescand. firewall in router werkt gewoon wel heb ik quick fix van chello geinstaleerd maar er weer afgehaald omdat ik een instalatie fout melding kreeg en het proggie niet goed draaide, grokster het zelfde probleem.
andere compu nog niet bekeken maar waar ik nu achter zit heeft gewwon internet.
 
als ik software matig en even de hardware er uit trek reset de netwerkkaart zich dan en krijg ik dan een nieuw toegewezen ip adres van mijn router?????
 
Probeer eens de firewal in de computer uit te schakelen ook die in XP als je hieronder draait.
Het lijkt het erop dat het programma quick fix toch iets aan je instellingen heeft veranderd.
Kijk eens je instellingen na van je netwerkverbinding.
 
heb ik gedaan kreeg ineens een voor mij vreemd ip adres op iets met 164 ofsu
 
Herstel eens handmatig je instellingen.
Alles hetzelfde als de andere computer, behalve het IPadres.
 
welkeinstellingen bedoeld u, in mijn router staan de instellingen van chello daar ik nog met een com 21 werk via de router moet ik een automatische ip adres krijgen ook als ik op herstellen druk van mijn netwerkverbindingen.kan geen andere ip instellingen invoeren volgens mij
 
heb ff boven gekeken de instellingen daar zijn ip 192.168.1.102
en de gateway 192.168.1.1
 
Wat ik bedoel is dat je alle instellingen van de netwerkverbinding, die je kunt vinden op de goed werkende computer, kopieert naar de verkeerde, behalve de IPtoewijzing.
 
maar als ik een auto ip krijg kan ik die toch nergens invoeren????
ben bezig om hem (netwerkkaart)soft en hardwarematig te verijderen en opnieuw te instaleren ben zo terug
 
heb allles verwijdert en opnieuw geinstaleerd maar nog steeds geen sjoege, ben zolangzamerhand een beetje wanhopig aan het worden krijg steeds de zelfde melding kan herstel niet uitvoeren ip adres wordt vernieuwd enz enz HELP
 
hoe kom ik in de instellingen van mijn router????
boekje hiervan is bij mijn buuf maar die is aan het werk zodat ik die niet kan halen
 
Indien je onder XP draait, maak dan een netwerkdiskette aan en stop die daarna in de niet functionerende computer.
Dan worden vanzelf alle instellingen gecorrigeerd.
 
op min verbindingen op de compu beneden staat een klein slotje lijkt het wel(in pictogrammetje waar mijn lan verbinding op staat), het pictotje met de 2 beeldschermpjes en een draad verbinding.
slotje staat rechtsboven
 
Al een andere kabel geprobeerd? Een andere poort op de router?
 
alles al geprobeerd, ander slot in compu gegeven andere verbindingen gemaakt gekeken of netwerkkaart nog goed was enz enz ben bang dat het format c wordt en dan afwachten wat hij dan doet.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan