Maken van een VideoCD

Status
Niet open voor verdere reacties.

olemla

Gebruiker
Lid geworden
8 nov 2000
Berichten
403
Wanneer ik met Pinnacle Studio 8.8 een bewerkte homevideo wil branden maak ik er eerst een MPEG van en vervolgens brand ik deze met Nero 6.0. De kwaliteit van het resultaat is echter niet echt geweldig. De originele film (rechtstreeks vanaf de camcorder op de tv) is veel scherper en duidelijker. Is deze zelfde kwaliteit niet te krijgen na gebruik van Pinnacle en/of Nero?
Of is er misschien een andere manier (bijv. AVI) om te gaan branden?
 
Als je er een SVCD van maakt moet de kwaliteit gewoon goed zijn, VCD is gewoon minder van kwaliteit.
 
svcd

Bedankt voor je bericht... Het is me echter niet gelukt een SVCD te maken... Moet ik dan wel eerst een MPEG bestand aanmaken en daarna in Nero branden?
 
nog een vraagje

moet ik dan wel eerst een mpeg-file aanmaken met pinnacle studio?
 
als ik in pinnacle een video bewerkt heb ga ik daarna naar 'maak film'. als ik daar kies voor direct op cd branden (dus zonder nero) lukt me dat niet. dus maak ik via pinnacle eerst een mpeg-file die ik opsla op de harde schijf. daarna open ik nero en brand ik deze mpeg-file als vcd of svcd... is dit niet de juiste wijze?
 
die plug-in voor het maken van svcd's van de site van nero kan ik niet vinden. kun je me vertellen welke plug-in je bedoeld? en is het niet erg dat deze van een duitstalige site afkomt?
 
Hoi,
Als je je film comprimeerd naar Mpeg1 (VCD) of Mpeg2 (SVCD) is de kwaliteit altijd minder dan de originele film.
Bij SVCD is deze net nog aanvaardbaar (voor mij althans).
Als ik een film comprimeer kies ik altijd voor de optie SVCD en brand deze dan op CD met VCD-Easy dit is een gratis progje. Met de plugin van Nero lukt het ook maar daarvoor moet je betalen.
http://www.vcdeasy.org/modules.php?name=_Downloads

Groetjes
Filip_C
 
reactie filip

hallo filip,
bedankt voor je reactie. ik heb vcdeasy gedownload en geinstalleerd. dus ik moet nu eerst de film via pinnacle comprimeren naar mpeg 1 (mpeg2 zit er volgens mij niet bij) en vervolgens via vcdeasy branden als svcd?
 
Je kan toch ook meteen via pinacle op cd branden (via nero)

hoef je niet eerst een mpeg te maken
 
hoe bedoel je dat?
via pinnacle en via nero?
via pinnacle branden is mij niet gelukt, dus daarom heb ik er eerst maar een mpeg-file van gemaakt.
 
@ Omela:
Eerst met pinnacle een mpeg film comprimeren, en je kiest voor optie SVCD ipv VCD.
Dan zet je met VCD-Easy de film die je gemaakt hebt met pinnacle op CD.
Filip_C
 
iedereen bedankt!

oke, filip... ik zal het vanavond gaan proberen.
heel erg bedankt voor je hulp!
en dat geldt voor iedereen die een bijdrage heeft geleverd!
 
beperking vcdeasy

Met de gratis versie van vcdeasy kun je slechts mpeg files wegschrijven naar svcd tot maximaal 400 MB en
aangezien de file van mij 650 MB is kan ik hier dus geen gebruik van maken.
 
VCDEasy

Hallo Filip,
Ik heb het programma vcdeasy gedownload.
Vervolgens heb ik gekozen voor svcd 1.0,
toevoegen (mpg bestand gekozen) en
ten slotte op start geklikt.
Vervolgens verschijnt een venster met
'bestand bin bestaat al... bevestig'
wanneer ik dat heb gedaan wordt er een
cd-image bestand geschreven.
Ten slotte een scherm met 'vcdeasy gelukt'.

Maar er is niets gebrand en er staat niets
op de cd-rom. Moet ik nu nog iets anders doen???
 
Je hebt alles juist gedaan enkel zul je waarschijnlijk vergeten hebben om "brand" aan te klikken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan