Stukje uit een lange WMA-file opslaan

Status
Niet open voor verdere reacties.

rvdmaden

Gebruiker
Lid geworden
24 jul 2001
Berichten
436
Hoi,

Ik heb van een lokale omroep een radio-uitzending op CD gekregen. Ik heb die vervolgens met behulp van de Mediaplayer als WMA-bestand op mijn harde schijf gezet. Nu gaat het mij maar om een fragment van 5 minuten uit die hele uitzending. Weet iemand hoe ik dat stukje kan selecteren en opslaan als bijvoorbeeld een WMA- of MP3-file? Zijn daar bijvoorbeeld progjes voor?
 
"Cool edit" is daar zeer goed in maar is normaal wel zeer duur. Een goedkopere oplossing is Muziek-cd brander. Maar kan dat ook niet met nero?

Groetjes
 
Ik heb Nero Burning ROM erop zitten, maar kom er niet echt uit met welke applicatie ik aan de slag moet en hoe ik het ongeveer moet aanpakken. Er zit ook Nero Express bij en Nero Wave Editor. Met één van deze misschien?
 
Hoi rvdmaden, ik heb het even uitgeprobeerd met nero en dat gaat zeer vlot.

Je opent nero en volgt de wizard dus: nieuwe cd compileren>audiocd en je sleept je muziekstuk naar de linker kant.
Je klikt rechts op de titel en klikt op audio editor. Je vergroot dit venster maar met het kruisje zodat heel het schem gebruikt wordt dan is het wat makkelijker. Je zult zien dat je nu verschillende dingen met je muziekstuk kunt doen, daar moet je maar eens wat mee spelen dan leer je dat wel. We zulen ons nu bij het knippen houden.
Je duidt een stuk in het muziekstuk aan door er in te klikken en te slepen, het geselecteerde stuk krijgt een andere kleur. Je kan dit beluisteren en ook inzoomen met het vergrootglas met het plusje, zodat je heel naukeurig kunt selecteren.
Dan ga je naar>bewerken>kopieren naar bestand en je kiest een plaats en een naam voor je selectie. Weet goed waar je het opslaat want daar moet je het ook terug gaan halen om te branden. Als je nu in je verkenner gaat naar de plaats waar het stuk staat zal je zien dat nero er en .wav file van heeft gemaakt, je kan ook in een ander formaat opslaan maar dat speelt geen rol. Er staat ook een .wpk bestand bij maar dat is iets van nero om later de .wav sneller te openen die kun je negeren.
Nu start je nero opnieuw op en je kan je selectie zoeken en branden.

Groetjes en succes
 
Laatst bewerkt:
Heel erg bedankt voor je uitgebreide beschrijving! Het is helemaal gelukt, ik heb het stukje waar het me om ging nu als MP3 op m´n harde schijf staan!

Groeten, Richard
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan