GP-batterijen

Status
Niet open voor verdere reacties.

gebruiker62

Gebruiker
Lid geworden
7 aug 2002
Berichten
389
Hallo. Ik heb een GP powerbank 3 lader, met 4x 1800 ni-mh batterijen, maar nu staat in de handleiding dat er alleen maar dit type batterijen kunnen worden geladen. Is het echter dat echt niet mogelijk om 2100 nimh GP batterijen op te laten? Ik heb hier namelijk een setje thuis nog :)

gr. Mat
 
Ik laad 1800 en 2100 Gp batterijen er gewoon in op. Geen problemen mee gehad.
 
Een verkoper vertelde me onlangs dat zwaardere batterijen geladen kunnen worden, maar dat ze niet maximaal geladen zouden worden.
Overigens heb ik hier geen bewijs voor.
Hij vertelde ook dat je geen lichtere batterijen in de lader moest laden, omdat de lader gewoon doorlaadt.
 
Geplaatst door sigma
Een verkoper vertelde me onlangs dat zwaardere batterijen geladen kunnen worden, maar dat ze niet maximaal geladen zouden worden.
Overigens heb ik hier geen bewijs voor.
Hij vertelde ook dat je geen lichtere batterijen in de lader moest laden, omdat de lader gewoon doorlaadt.

Ok dan weet ik genoeg, dan houd ik deze batterijen gewoon :)

bedankt voor de reacties :)
 
Je kan ze gewoon gewoon gebruiken. Het enigste wat zal gebeuren is dat de laadtijd van de 2100mA langer zal zijn dan van de 1800mA.
Zie het als een emmer water en een kraan.
Als de kraan (lader dus) b.v. 2 liter/min levert zal een emmer (batterij) van 18 liter na 9 minuten vol zijn en de emmer van 21 liter na 10.30 minuten. Voor de kraan maakt het niets uit hij is alleen langer bezig, zolang het maar water (1,5Volt) is wat er uit moet komen.

Heb hier zelf een Friwo lader en laadt daar batterijen mee van 1200mA maar ook van 2600mA (zelfs 2×1200ma en 2×2600mA tegelijk laden gaat prima, zijn wel gescheiden laadcircuits)
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan