Bronbestand in gebruik

Status
Niet open voor verdere reacties.

keeskees

Gebruiker
Lid geworden
7 okt 2000
Berichten
105
Hallo,

Ik wil een aantal tijdelijke files verwijderen en een aantal snelkoppelingen op het bureaublad.
Dan zegt hij: kan niet verwijderd worden, bronbestand is mogelijk in gebruik.
Wat kan ik doen om het toch te verwijderen?
(Ik heb het geprobeerd in de Veilige Modus, maar komt dezelfde melding. Ik heb in de Veilige Modus de virusscanner gedraaid, maar die kan niets vinden. Wel blijft hij heel lang hangen op c:\recycled\dc en dan vele nummers).
 
schakel systeemherstel tijdelijk uit (op alle schijven) en probeer het nog eens (normaal of in de F8 modus)
 
Hallo,
Ik zie Systeem herstellen staan onder Bureau-acc., maar hoe kan ik het tijdelijk uitzetten?

JanMax
 
Hallo,

Ik heb Systeem herstellen inmiddels uitgeschakeld (stond bij systeem-prestaties). Maar helaas---ik krijg nog dezelfde melding als in het begin (nl. kan xxx niet verwijderen, bronbestand is mogelijk in gebruik).

Jan Max
 
Waarom wil je iets verwijderen?
Welke bestanden?
Is PC verder "schoon"? Ik bedoel dus vrij van: virussen, spyware, trojans en hijackers?

Groetjes
Falco
 
Hallo Pasja,

Ja, ik heb het in de Veilige Modus geprobeerd (dus met systeemherstel en antivirus uitgeschakeld). Maar zelfde bericht als in het begin. Verder staat er niets geopend.
Heb je nog een idee?

En ja, waarom ik het weg wil: ik ruim van tijd tot tijd altijd de temp. files op; en teveel snelkoppelingen op het bureaublad naar bestanden die ik niet wil maar die er toch opstaan vind ik storend.


JanMax
 
Hallo Pasja,

Ja, ik heb het in de Veilige Modus geprobeerd (dus met systeemherstel en antivirus uitgeschakeld). Maar zelfde bericht als in het begin. Verder staat er niets geopend.
Heb je nog een idee?

En ja, waarom ik het weg wil: ik ruim van tijd tot tijd altijd de temp. files op; en teveel snelkoppelingen op het bureaublad naar bestanden die ik niet wil maar die er toch opstaan vind ik storend.


JanMax
 
Een snelkoppeling moet je altijd kunnen verwijderen, dit is namelijk geen uitvoerbaarbestand maar een verwijzing daar naar.
Over welke bestanden gaat het die je niet kan verwijderen en wat is de locatie ervan?
Je kan ook nog even proberen om via ctrl+alt+del alle taken te beëindigen behalve explorer en systray en kijken of je dan de bestanden kan verwijderen.
 
Zoals Maestro dat zegt/schrijft: snelkoppelingen op het bureaublad kun je normaal verwijderen. Ik heb op mijn bureaublad maar 5 icoontjes.
Je zegt dat je ALLEEN temp. bestanden wil verwijderen. Deze zijn normaal te verwijderen mits op dat moment geen programma in gebruik is.
Aangezien jij ook in veilige modus niet kan verwijderen misschien is het mogelijk dat je een lijst plaats van wat bij jou opstart.
Dus het lijstje van: Start/Uitvoeren, typ: msconfig en vervolgens tabje Opstarten.
Wat staat in dat lijst aangevinkt???
En nogmaals de vraag: is de PC schoon van: spyware, trojans en/of hijackers?

Groetjes
Falco
 
Ik heb het geprobeerd met Explore en Systray aan, maar nog steeds hetzelfde.
Toen heb ik het via MS-Dos verwijderd
en dat lukte!
Daarna de prullenbak geleegd, waarschijnlijk zat daar veel onzichtbaars in, want nu krijg ik de melding niet langer en gaat het verwijderen van de icoontjes en temp. files gesmeerd.
Bedankt voor alle adviezen en het meedenken,

JanMax
 
dom, dom, dom van mij dat ik niet goed gekeken heb in welke "sectie" jouw vraag zat. Ik ging uit van XP !!!!

Idd. in ME kun je nog de DOS kernel starten en vervolgens van alles en nog wat doen wat in Windows op dat moment niet mag / kan.

Excuses voor mijn onoplettendheid !
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan