Netwerk door telefoonlijn.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rubie-The-Sysop

Gebruiker
Lid geworden
19 jun 2003
Berichten
240
Hallo,

Mijn vader heeft een nieuwe laptop gekocht. Nu mag ik min of meer zijn oude gebruiken (P1). Er zat een netwerkkaart in die laptop maar die is er een keer uit gejat :(.

Nu is het volgens mij niet mogenlijk om het volgende te doen:
Laptop modem------------------------Computermodem omdat je dan geen daitome signaal hebt (wat dat is weet ik ook niet). Maar aangezien wij thuis nog een oude Quatrovvox II hebben liggen. Zou het dan mogenlijk zijn om het volgende te doen:
Laptop modem-----------Quatrovvox II--------------Computer modem.
Want die quatrovvox creeert volgens mij het daitone signaal.

Maar hoe sluit ik dit aan ? Want op de Quatrovvox heb ik per poort (er zijn 4 poorten) 2 aansluitpunten. En hoe sluit ik dit aan op de laptop (er zit gewoon zo’n telefoon stekker aan).
Hoe bel ik in op de computer met internet ? En is het sneller als ik voor de connecte Quatrovvox--------modem computer een ISDN kaart gebruik ?
 
Dit stond erop de KPN site. Mischien hebben jullie er wat aan:

QuattroVox
Met deze uitgebreide huiscentrale/adapter sluit u uw bestaande toestellen op het ISDN-netwerk aan. De centrale heeft vier poorten die alle vier NummerWeergave, WisselGesprek en Doorschakelen ondersteunen. De Quattrovox is geschikt wanneer u meerdere gewone toestellen en bijvoorbeeld een faxapparaat in huis heeft. Wilt u met ISDN-snelheid internetten dan kiest u voor de QuattroVox in combinatie met een PC-card kaart (Fritz!Card)

En ik heb nog een keer de Quattrovox opengemaakt. En per poort heb je 2 ansluitpunten een A en een B.

En over aansluiten stond er ook nix intresants over:
De stekkers aansluiten:

1. Steek de ene brede minstekker (RJ45) van het meegeleverde ISDN aansluitsnoer in het aansluitsnoer ISDN van de Quattrovox II
2. Steek de andere brede minstekker (RJ45) van het snoer in het NT1-kastje (= ISDN hoofdstopcontact) of in een van de ISDN wandcontactdozen
3. Steek de stekker van het electriciteitssnoer van de Quattrovox II in een 230V stopcontact
4. Eerst knipperen de 4 groene controlelampjes tegelijk
> Dit is de zelftest van de Quattrovox II
> Daarna gaan 1 of meerdere lampjes die de softwareversie aangeven branden
> Als er verbinding is met de NT1 of met de ISDN-centrale, gaat het rode controlelampje 'in bedrijf' branden

Ik heb nog een schema gevonden:
Quattrovox_II_III_aansluitingen.gif


Maar wat moet ik met de zwarte en gele snoeren doen ? Niet aansluiten ?

Mischien is dit wel handig dat ik weet op welk nummer in kan inbellen:
Quattrovox II, Telefoonnummer programmeren
Afbeelding Quattrovox II

De Quattrovox II heeft vier analoge aansluitpunten, poorten genaamd. Als u telefoonnummers programmeert, worden deze direct aan een poort van de Quattrovox II toegewezen. Op iedere poort kunt u maximaal 3 telefoonnummers programmeren (positie 1, 2 en 3). De gesprekskosten worden op uw telefoonrekening altijd weergegeven voor het nummer dat op positie 1 van iedere poort is geprogrammeerd. Als u op elke poort maar één telefoonnummer programmeert, krijgt u op uw telefoonrekening de kosten dus per poort gespecificeerd.

Let op:
Als u één of meerdere poorten (nog) niet in gebruik heeft, moet u aan deze poorten een fictief telefoonnummer koppelen, bijvoorbeeld 0000000.
Doet u dit niet, dan reageert deze poort op alle telefoonnummers van uw aansluiting.

U kunt als volgt de poorten van de Quattrovox II programmeren:

1. Neem de hoorn op van een aangesloten toontoestel
2. Druk op de Flash-toets
> U hoort de interne kiestoon
3. Toets in: * 8 7 * pincode #
> U hoort de acceptatietoon
4. Toets in: * poortnummer (1, 2, 3 of 4) positie (1, 2 of 3) * telefoonnummer zonder netnummer #
> U hoort de acceptatietoon

Ik heb ook ff opgezocht wat de flash/toets is.
Toestel, wat is de flash-toets?

Om bepaalde diensten te activeren gerbuikt u de zogenaamde flash-toets. Over het algemeen zijn dit de toetsen afgebeeld met de letter F, R, RR, of RE. Ook wordt wel het haakcontact gebruikt.

Raadpleeg voor meer informatie hierover de gebruiksaanwijzing van uw toestel.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan