pinnacle studio 8 analoog pobleempje

Status
Niet open voor verdere reacties.

jackio

Gebruiker
Lid geworden
13 feb 2003
Berichten
19
alles werkt, ook als ik een beeld ga opnemen zie ik dat beeld op mijn scherm. Maar als ik de opname stop dan verandert mijn beeldje op mijn clip in allemaal strepen en kan ik er niks mee doen. Ik heb een analoge camera van canon, maar dat maakt volgens mij geen verschil. Kan iemand mij vertellen of ik een instelling verkeerd heb staan?
 
Wat voor capture kaart gebruik je?
 
Ik bedoel welk merk kaart je gebruikt. Studio werkt goed met de Pinnacle PCTV-rave kaart maar niet met sommige videokaarten die wel een audio/video ingang hebben. Ik had zelf ook dit probleem met mijn analoge camera, maar Studio in combinatie met de PCTV-rave geeft geen probleem.

Dus.......... waar sluit je de videocamera op aan?
 
De kaart hoort bij het programma Hercules, maar wat ik raar vind is dat pinnacle wel het beeld perfect weergeeft op het moment van opname, maar als ik de opname stop dan verplaatst hij dat in een clip(aan de linkerkant) maar ik zie dan op die clip allemaal gekleurde strepen, en ook kan ik niks met deze clip doen.
In een ander programma(Ulead movie studio) doet hij het wel perfect alleen kan ik met dat programma geen slowmotion maken en ook geen overfading, en dat wil ik graag. p.s alvast bedankt voor je reactie.
 
Hoi,
even ter info:

Ik heb ook geprobeerd vanaf een analoge camera een film naar mijn computer te kopieeren. dit heb ik gedaan met Pinnacle Moviebox (speciaal daar voor uitgebracht).

Nu had ik ook het probleem dat het beeld op de pc schokte en dat er van de opname nix terechtkwam...nu doe ik het als volgt:

ik zorg dat zowel pc als camera klaar zijn voor opname. vervolgens klik ik opname starten op de pc en daarna klik ik op play van mn camera. nu loopt het perfect..ik heb gisteren en vandaag 2 bandjes naar mijn pc gekopieerd.

nu alleen nog het bewerken:
http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?s=&threadid=138281
 
berichtje voor hfoppen

Ik wil ook zo'n moviebox USB kopen. Vooral om familiebanden over mijn kinderen van VHS naar DVD te branden. Als dit karweitje geklaard is wil ik dan voor het vervolg analoge beelden vanaf mijn Video 8 - Camera direkt die PC inpompen om deze dan ook later naar DVD te schrijven.

Is die USB moviebox het meest geschikt ?? je hebt namenlijk ook een Moviebox DV die ook voor digitale in put geschikt is (Voor als ik ooit eens een digitale videocamera koop)
Ik heb dan niets meer aan die USB moviebox volgens mij, of wel??

Tevens nog een vraag of er met de softwaren allerlei muziek "onder" de film te zetten is. Moet je dan gewone CD's gebruiken of kan je met MP3 werken.

Nogal wat vraagjes maar ik wil graag 1 keer wat goeds aanschaffen en niet over een half jaar spijt hebben van mijn aankoop

bedankt alvast.
 
Re: berichtje voor hfoppen

Geplaatst door ronspeld
Ik wil ook zo'n moviebox USB kopen. Vooral om familiebanden over mijn kinderen van VHS naar DVD te branden. Als dit karweitje geklaard is wil ik dan voor het vervolg analoge beelden vanaf mijn Video 8 - Camera direkt die PC inpompen om deze dan ook later naar DVD te schrijven.

1. Is die USB moviebox het meest geschikt ?? je hebt namenlijk ook een Moviebox DV die ook voor digitale in put geschikt is (Voor als ik ooit eens een digitale videocamera koop)
Ik heb dan niets meer aan die USB moviebox volgens mij, of wel??

2. Tevens nog een vraag of er met de softwaren allerlei muziek "onder" de film te zetten is. Moet je dan gewone CD's gebruiken of kan je met MP3 werken.

Nogal wat vraagjes maar ik wil graag 1 keer wat goeds aanschaffen en niet over een half jaar spijt hebben van mijn aankoop

bedankt alvast.

Hoi,
ik kan het volgende erover zeggen:

1. Ik heb dus een MovieBox DV en ik kan er analoge apparaten op aansluiten. Dat is echt ideaal. Ik heb alleen nog een probleem met de videorecorder: het beeld schokt erg.
Ik denk dat het verstandig is om even naar een computerzaak ik de buurt te gaan, en dat ding even gaat bekijken! Je zou ook op de site van Pinnacle kunnen kijken trouwen (www.pinnaclesys.com)

2. ik heb van beide gebruik gemaakt volgens mij. Ik vind zelf het gebruik van cd's het fijnste. Je hebt verschillende lagen, en je kunt het geluid harder en zachter laten weergegeven! zowel de muziek van de cd, als de muziek van de film zelf. als je wilt kan ik wel een screenshotje sturen!!

Hopelijk heb je nu wat meer duidelijkheid!!??

greetz
Herbert
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan