DVD's draaien niet onder windows

Status
Niet open voor verdere reacties.

Excalibur

Gebruiker
Lid geworden
16 jul 2002
Berichten
37
Ik heb de laatste tijd regelmatig dvd's gehuurd die niet meer op een computer zijn af te spelen. Ik krijg de melding "Windows kan niet van deze schijf lezen. Deze is mogelijk beschadigd of de schijf is in een indeling die niet compatibel is met windows".

Nou is dus mijn vraag of er niet iets van een programma betaat waar ik ze wel mee kan afspelen? Vind het namelijk een duur geintje als ik telkes dvd's huur die ik niet kan afspelen.
Ik hoop jullie voldoende te hebben geinformeerd, en hoop dat iemand mij verder kan helpen met dit probleem.

B.V.D,
Remko
 
Zijn andere cd's (gewone dus) wel goed af te spelen, zo ja.............

........ heb je de mogelijkheid om je DVD speler in een andere computer te proberen.

Ik denk meer aan een DVD speler fout.

Succes,

Aad
 
Probeer je deze met mediaspeler af te spelen?
Dan zit hier het probleem.
Neem het beste windvd of liever nog powerdvd, dan weet je zeker dat je dvd's gewoon afspeelbaar blijven.
 
Ik gebruik ook het programma powerDVD. Die melding krijg ik trouwes niet in dat programma, maar krijg ik pas te zien als ik op mijn dvd speler klik in de map Deze computer.
 
Wat gebeurt er als je vanuit powerdvd probeert af te spelen?
 
Ik krijg gewoon het beginscherm van powerdvd. Van die gouden letters en een gordijntje eromheen. Verder gebeurt er helemaal niks. Maar de man van de videotheek vertelde mij dat het om een beveiliging ging, die ervoor zorgt dat de dvd niet op een computer is af te spelen.

Mijn gedachte was dus eigelijk van"zal ook vast wel iets zijn om die beveiliging te omzeilen ofzoww. Vind het evengoed een vaag verhaal want waarom zou ik geen dvd's mogen bekijken op me computer. Ze verplichten me dus om een dvd speler te kopen. Ook wordt het niet vermeld op de hoes ofzoww. Heb nu dus al iets van 5x een dvd moeten terug brengen die ik niet heb kunnen zien. En geen geld terug en ook niet een gratis andere dvd. Pech hebben krijg ik dan te horen
 
Dat is dan pech voor hun, want ze zijn dit verplicht te vermelden, al is het niet op de verpakking dan wel op een andere manier (mondeling)
Volgens de nederlandse wetgeving heeft deze man niet aan zijn verplichtingen voldaan en pleegt daarmee dus 'contractbreuk' en is dan ook verplicht jou schadeloos te stellen.
Dus met 'gewoon pech hebben' kan die niet wegkomen.
 
Als je nog een keer z'n dvd in bezit heb die niet wil spelen, kan je het eens proberen met anydvd , deze omzijlt alle beveiligingen.

Let goed op dit is een trial en kan je 21 dagen gebruiken , dus installeer hem niet te vroeg.

Download


groetjes speedtouch
 
Ik heb dit programma geinstaleerd. Weet niet precies hoe dit werkt eigelijk. Heb het een en ander geprobeerd, maar zonder succes.
 
Heb je mijn eerdere advies al geprobeerd?
 
Ik heb dit programma geinstaleerd. Weet niet precies hoe dit werkt eigelijk. Heb het een en ander geprobeerd, maar zonder succes.

Je installeer het progje en zet hem op regio 2 tijdens de eerste opstart.

Na de installatie zie je een vosje als pictogram , je hoeft verder niets te doen , het progamma draait nu gewoon mee op de achtergrond , dat is alles.

Je kan evt de instellingen veranderen als je rechts klikt op het pictogram rechts onder.

zie bijlage voor de juiste instelling.


groetjes speedtouch
 

Bijlagen

  • .jpg
    .jpg
    27,2 KB · Weergaven: 36
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan