Netwerk via router lukt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rickyboy

Gebruiker
Lid geworden
1 aug 2002
Berichten
43
Heb gisteren een Linksys router gekregen, type BEFSR41 ver. 2.0.
Is mij gelukt om alle 4 de pc's op het internet te krijgen. (1x XP en 3x ME)
Lukt mij echter niet om een netwerk te maken. Wat ik ook probeer, de pc's kunnen elkaar niet zien. Alle pc's hebben een zelfde werkgroepnaam gekregen.
Krijg ik dit via de router zelf opgelost (nogal ingewikkeld) of via de LAN instellingen in Windows. Of heb ik extra software nodig zoals bvb Sygate?
 
ik heb het zelfde probleem, maar dan met een e-tech router. ( ik heb wel bestanden gedeeld, maar lukt mij ook niet.
 
het zou opzich gewoon moeten werken als alle pcs zelfde werkgroep hebben, kun je het ook niet voor elkaar krijgen via zoeken naar computers in netwerk ofzo? En net zoals al gezegd werd, heb je het delen wel goed gezet?
 
Pingen gaat wel goed?

En als je naar start, uitvoeren gaat en dan \\ipadres\sharenaam intypt (bijv \\192.168.0.1\share) wat krijg je dan
 
Sorry, was even! weg.
bestanden delen staat aan, pingen lukt mij niet.
 
Heb je de ipadressen op automatisch staan of zelf ingevoerd?
 
Ik heb ook een werkgroep met 5 pc's,maar je hoeft opzich niets te delen,de pc's moet je evengoed kunnen zien zonder te delen,je komt dan alleen de bestanden niet in.
Verder zou ik op alle pc's dhcp aanzetten
 
netwerk ellende

Ik heb de verschillend berichten over netwerken gelezen maar ben er nog steeds niet uit; de uitleg is mij vaak te technisch, ik ben een totale digibeet. Desalniettemin heb ik een laptop met windows 2000, een PC met 98, een playstation 2 en een Apple met OS 9.2 op een router van E-tech aangesloten. Internet werkt op alles! Maar hoe ik nu een netwerkje moet opzetten wordt mij uit alle berichten NIET duidelijk....
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan