van 1600x1200 naar 1536x1024

Status
Niet open voor verdere reacties.

Apresskihut

Gebruiker
Lid geworden
4 nov 2001
Berichten
246
Hoi,

Niet handig van mij, maar het is een nieuw toestel, heb ik foto's gemaakt in de verhouding 4x3 terwijl ik de afdrukken graag in een verhouding wil hebben van 3x2.
Is er een progje die dat kan?
Ik heb ArcSoft PhotoStudio 2000 kan het hier mee?
groetjes Ron
 
nou ja je kan ze wel in de goede verhouding maken natuurlijk, maar dan met behulp van uitrekken of er een stukje vanaf knippen. Niet echt ideaal dus. Wil je ze zelf afdrukken of bv bij de Hema ofzo? Als je het daar (of bij een vergelijkende firma) laat doen dan worden de fotos ook 3:2 en dan gaat er gewoon een randje vanaf.
 
Yep,
ik stuur ze altijd op naar AH of ETOS(vanwege de airmiles, waarom kijk op www.ronbudding.nl)
Nu lees ik op de site van AH dat de foto's in een verhouding 4x3 dan afgedrukt worden op formaat 10x13,3 ipv 10x15 en dat staat niet zo mooi in de lijstjes.
groetjes Ron
 
O bij de hema is het dus zo dat er dan een randje vanaf gaat. Dit kun je dus zelf ook doen, in bv photoshop of elk willekeurig fotobewerkingsprogramma. Zoals ik al zij kun je hem ook uitrekken, maar ja dan krijg je bv zo'n langwerpig hoofd das ook geen gezicht.
 
hmm dan is het misschien wel een goed idee om dit te doen.

Maargoed we gaan geloof ik een beetje off topic haha.
 
elke digitale fotocamera neemt foto's met verhouding 4:3. Digitale foto's komen dan mooi op bijvoorbeeld je tv toestel uit.
Heb nog geen camera gezien die inderdaad 2:3 kan nemen.
De mooiste oplossing is inderdaad dat veel laboratoriums (wat een woord!!) gebruiken, je krijgt een afdruk van 10 by 14.

Je kan er ook voor kiezen om ze met wit randje af te drukken (gebeurt ook!!)
 
maar met een stukje er af knippen in een fotobewerkingsprogramma krijg je toch geen 3:2 verhouding?
Ik heb er eens een stukje over gelezen hoe je dit kan
verhelpen(in computeridee) maar ja waar stond het ook al weer hé. Ik geloog met canvas size maar kan er zelf niet uitkomen
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan