DVD regio

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mastertje

Gebruiker
Lid geworden
28 nov 2001
Berichten
876
Hallo,

ik had net een film gekocht uit de VS dus ik wou even kijken. Komt er opeens een pop up met een schermpje of ik de regiocode wou wijzigen en dat ik dit maar 4 keer kan doen. Wat nu? Ik wil graag deze dvd kijken maar ook wil ik later nog andere dvd halen met verschillende regio's. Is er niet om dit te omzeilen, of is dit weer iets illegaals? Ik heb win xp home en mijn cd/rw is een matshi ta ujda 730.
 
binnen de DVD's zijn er verschillende regio's. niet alle dvd-spelers kunnen dvd's van alle regio's afspelen.

jij hebt een speler met regio Europa, dus blijkbaar heb je 4 keer de mogelijkheid een andere regio-DVD af te spelen..

het nut en de reden van de regio's zou ik niet durfen zeggen...wellicht een andere helpmij-er??

Herbert
 
Nut en reden voor de regio kan ik wel zeggen dat is om import en export van dvd tegen te gaan aangezien films in de VS misschien eerder uit komen op DVD terwijl ze hier nog niet eens in europa uit zijn.
 
ok...
hebben we allebei een antwoord en kan de vraag op status opgelost...

of ben je het niet eens met mijn antwoord??
 
De meeste DVD spelers kun je regiovrij maken (softwarematig).
Even zoeken via google op jouw merk DVD speler.
Maar ze zijn van plan om DVD-tjes te gaan maken die eerst kijken of de regio (2 in jouw geval) klopt met jouw DVD speler en is hij dan regiovrij dan doet ie het niet.
 
Geplaatst door Will-Well

Maar ze zijn van plan om DVD-tjes te gaan maken die eerst kijken of de regio (2 in jouw geval) klopt met jouw DVD speler en is hij dan regiovrij dan doet ie het niet.

Lijkt me heel erg sterk dat zou dus betekenen dat heel veel mensen een nieuwe dvd speler hetzij voor de pc of standalone moeten kopen ??
de ouder pc dvd spelers waren al regiovrij en 80% van de standalone dvd spelers die uit de bami landen komen zijn ook regiovrij
 
Ik heb dit niet zelf bedacht maar ergens gelezen.
De grote merken hebben een onderlinge afspraak gemaakt over de regio's en aangezien dit niet werkt hebben ze wat nieuws bedacht. Die andere 20% uit de nasi landen kun je zelf regio vrij maken.

ps. Dit onderwerp is ook al eerder op de Helpmij geweest.
 
Ben er zeer benieuwd naar wat dat zou betekenen
een 80% mag dan nieuwe dvd speler kopen als ze dat soort dvd's gaan maken.
zou waarschijnlijk een grote klap geven in de dvd verhuur en verkoop sector + het feit dat als je een eigen dvd brand deze niet meer te lezen is door het ontbreken van regio codes
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan