vcd branden op dvd

Status
Niet open voor verdere reacties.

Stigter

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
20 jul 2001
Berichten
1.940
Hoi,
kan ik meerdere geripte dvd's naar vcd (door intervideo DVDcopy) branden op een dvd, zodat ik op 1 dvd meerdere films heb?

Het gebruikte progje ript de hele film, zonder menu's etc. dat is ook wat ik wil. Maar ik wil nu meerdere vcd's op 1 dvd zetten.
Ik heb tot mijn beschikking nero 6.0, nero vision en instant copy om te branden.

Is dit geheel onmogelijk? Of kan het wel met een ander programma? Zodat ik een vcd kan maken van een dvd met keuze welke film ik opzet.

Snappen jullie het nog?
 
Dit is mogelijk, ik zou dan wel met bv het programma dvdlab zelf een menu maken zodat je kunt kiezen welke film je wilt zien.
 
Dus je kan niet met nero (zoals je een vcd cd rom maak) daar al via de wizard aangeven dat je een dvd vcd wil maken?
Jammer, is dat dvdlab freeware?
 
Dit kun je wel aangeven, maar omdat je meerdere films erop wilt heb je toch een menu nodig zodat je kan kiezen welke film je wil kijken. Dvdlab is volgens mij geen freeware maar een 30 dagen versie, maargoed in die 30 dagen kun je wel een menu maken toch?
 
Wat denk je zelf?;)

Ik heb een 6 tal films geleend, wil die zonder overbodige bestandjes op dvd zetten..

Gaat wel lukken
 
Oeps, gaat niet echt lukken...
kan het toevallig ook met pinacle instant cddvd?
Of ulead dvd movie factory?
 
kijk eens op http://wintips.filmt.nl daar vindt je een handleiding avi/mpeg naar dvd .

je kunt dan per vcd file converteren naar dvd geschikte mpeg en met dvd author de files inclu menu naar echte vob files omzetten.
 
Volgens mij is dit wel wat ik zoek Ron,
Enig idee allang hij daar mee bezig is?

Volgens mij kan het ook met instant cd/dvd, (tablad instant video) ik kan daar in ieder geval wel aangeven dat ik een dvd volzet met mpeg, hij gaat ze dan converteren.

Ik weet nog niet het resultaat, dus kan niet zeggen of dit progje ook voldoet.
 
als het complete films zijn die al in mpeg1 ( vcd ) zijn dan duurt het omzetten naar mpeg dvd geschikt met een redelijk snelle pc niet echt lang reken op een uurtje per film.
het omzetten naar dvd files daarna duurt hooguit een paar minuten.
 
Zoals ik al eerder aangaf, ik gebruik dvdcopy om een complete dvd (alleen de film) om te zetten naar vcd, systeem is dacht ik vrij snel dat ik heb, maar daar is hij toch gauw ook wel een tweetal uurtjes meebezig..

Ben nu bezig met laatste film, kijk eerst of het ook met instant video gaat, anders is jouw oplossing de manier.

[edit]
dvd author heb je perse nodig?
Ik zie geen trial versie op de site die jij aangeeft..

bron wintips filmt
"aan te schaffen via http://www.pegasys-inc.com/e_main.html waar ook tmpgenc dvd author kan worden gedownload".
[/edit]
 
Laatst bewerkt:
als hij normaal gaat coderen ( rippen ) dan is ie wel ff bezig ja dat klopt.
het probleem is dat er vaak geen dvd geschikte header in het file zit.
als je het op de manier wil doen zoals in mijn handleiding zul je met tmpgencoder eerst naar dvd geschikt moeten maken.
omdat het file al mpeg is en er eigenlijk alleen een andere header in moet zal het vrij snel gaan.

ben nu toevallig bezig om van een svcd een Ksvcd te maken inclu subs duurt nu 50 min en dan is ie klaar.
van de avi de svcd maken duurde 1 1/2 uur langer.
 
Ron,
ik heb tmpgcendor maar overgeslagen en ben direkt aan de slag gegaan met tmpgenc dvd, hij zet alles nu over naar dvd files, gaat klein uurtje duren.

Dan kan ik eindelijk gaan branden.
Als het goed is heb ik zodadelijk 3 complete films op 1 dvd!!

Oja, instant video maakt er een hele lange film van, hij plakt ze dus als het ware aan elkaar vast.. Dat hoeft voor mij ook niet, als ik film 3 wil zien, dan kan ik nu op chapter 3 kijken.

Voor nu is mijn vraag (weer eens) opgelost..
 
Dan maar 1 lange film als maar lukt wat je wilde toch :D
 
Geplaatst door Stigter
Ron,
ik heb tmpgcendor maar overgeslagen en ben direkt aan de slag gegaan met tmpgenc dvd, hij zet alles nu over naar dvd files, gaat klein uurtje duren.

Dan kan ik eindelijk gaan branden.
Als het goed is heb ik zodadelijk 3 complete films op 1 dvd!!

Ik heb het op jouw manier gedaan Ron, met menu..

Dus nogmaals bedankt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan