Win XP en Win 2000 aan elkaar via crossed cable?

Status
Niet open voor verdere reacties.

rvdmaden

Gebruiker
Lid geworden
24 jul 2001
Berichten
436
Hoi,

Ik probeer de data van mijn oude (Win 2000) naar mijn nieuwe laptop (Win XP) over te zetten via een crossed cable. Op beide PC's heb ik een icoontje wat laat zien dat de LAN-verbinding werkt. Ook als ik de oude laptop aan mijn desktop hang (ook Win 2000) werkt het perfect.

Maar als ik vanaf de Win2000 laptop probeer de XP te benaderen, krijg ik een melding: "De lijst met servers voor deze werkgroep is momenteel niet beschikbaar". Wat zou ik kunnen doen om dit op te lossen??
 
Heb je mappen gedeeld? Heb je een firewall aanstaan? Zo ja zet die eens even uit en probeer het dan.

Kan je wel vanuit de Xp computer naar Windows 2000.
 
Hoi Wim,

Gedeelde mappen zijn aanwezig, firewalls staan op beide PC´s uitgeschakeld. Van Win XP naar 2000 wil ook niet. De laptop met XP 'ziet' de PC met 2000 wel, maar als erop dubbelklik krijg ik bijgaande foutmelding.
 
Hierbij de foutmelding
 

Bijlagen

  • foutmelding.jpg
    foutmelding.jpg
    18,3 KB · Weergaven: 51
Hoi M@rio,

Ook vanuit het gastaccount met alle firewalls uit, krijg ik nog steeds dezelfde foutmelding. Moet ik misschien nog ergens het IP-nummer ofzo invullen of een service bij-installeren?
 
misschien zou je je pc's zelf hun ip's moeten laten kiezen, dan onstaan er vrijwel nooit conflicten. dat is bij mij het geval. Ook zou ik al je wachtwoorden eens nagaan, en kijken of je op de juiste domein/werkgroep staat aangemeld. het zijn maar ideetjes, ik ben ook geen expert.

Arnoud
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan