kan film niet branden

Status
Niet open voor verdere reacties.

gompie1304

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
19 jan 2002
Berichten
2.170
Ik heb een film omgezet naar VCD. In verband met de grootte van het formaat heb ik hem daarna gedeeld met TPMGenc. Toen ik hem wilde branden accepteerde Nero hem niet. Ik heb dit wel vaker. Je bent dan tijden bezig, en als je eenmaal zover bent dat je de zaak kunt afronden (branden) dan doet hij het niet. Is er iets aan te doen, of kan ik op een eerder moment zien dat ie het niet doet? Of gaat door knippen het bestandsformaat verloren?
 
Welke melding gaf Nero? Als je een VCD met TMPG-encoder (via de MPEG-tools) knipt zou je de delen, mits deze geschikt zijn voor vcd, gewoon moeten kunnen branden.
 
Geplaatst door Tiborv
Welke melding gaf Nero? Als je een VCD met TMPG-encoder (via de MPEG-tools) knipt zou je de delen, mits deze geschikt zijn voor vcd, gewoon moeten kunnen branden.

Zie bijlage....
 

Bijlagen

  • nero_dragdrop_vcd_error.gif
    nero_dragdrop_vcd_error.gif
    14,4 KB · Weergaven: 30
Je hebt een MPG gemaakt die geschikt is voor SVCD en die ga je als VCD branden, download ergens de plugin voor SVCD en je kunt deze bestanden wel branden.

SVCD is over het algemeen beter dan VCD.
 
Geplaatst door Tiborv
Je hebt een MPG gemaakt die geschikt is voor SVCD en die ga je als VCD branden, download ergens de plugin voor SVCD en je kunt deze bestanden wel branden.

SVCD is over het algemeen beter dan VCD.

Aha, dat is 't dus. Ik heb idd. als VCD gebrand. Ik ben eerst met kleine bestanden gaan oefenen en toen merkte ik dat VCD wat minder ruimte in beslag neemt. Blijkbaar kan ik dus niet elke film in VCD branden. Hoe weet ik of een film geschikt is voor VCD of SVCD?
 
Dat staat in dit geval in de melding van Nero. Met TMPG-encoder kun je naar beide formaten omzetten. Als je in Tmpg-enc. kiest voor VCD kun je de film als VCD branden, kies je voor SVCD dan kun je, zoals te verwachten valt, e.e.a. als SVCD branden. Voor SVCD heb je meestal een extra plugin nodig (niet gratis).
 
Geplaatst door Tiborv
Dat staat in dit geval in de melding van Nero. Met TMPG-encoder kun je naar beide formaten omzetten. Als je in Tmpg-enc. kiest voor VCD kun je de film als VCD branden, kies je voor SVCD dan kun je, zoals te verwachten valt, e.e.a. als SVCD branden. Voor SVCD heb je meestal een extra plugin nodig (niet gratis).

Ik weet zeker dat ik de film heb omgezet naar VCD. Dat heb ik met Pinnacle Trex gedaan. Dat ging helemaal goed. Toen heb ik in Nero uiteraard ook gekozen voor VCD. En dat deed ie niet....
Ik moet dan toch met het omzetten in Pinnacle al een melding krijgen dat ik het niet goed doe?
 
Ik ken dat programma niet, maar volgens de melding van Nero gaat het in dit geval om SVCD bestanden. Daar kan ik niets aan veranderen.
 
Geplaatst door Tiborv
Ik ken dat programma niet, maar volgens de melding van Nero gaat het in dit geval om SVCD bestanden. Daar kan ik niets aan veranderen.

Tja, je kan ook niet alles. Maar ik lees in je vorige bericht dat ik ook met TPMG zou moeten kunnen omzetten naar VCD of SVCD. Misschien moet ik me daar eens in gaan verdiepen....
 
Geplaatst door gompie1304


Ik weet zeker dat ik de film heb omgezet naar VCD. Dat heb ik met Pinnacle Trex gedaan. Dat ging helemaal goed. Toen heb ik in Nero uiteraard ook gekozen voor VCD. En dat deed ie niet....
Ik moet dan toch met het omzetten in Pinnacle al een melding krijgen dat ik het niet goed doe?

Gebruik deze tutorial en et komt allemaal goed:
http://www.xs4all.nl/~ronh/dv/tmpg.htm

Laat dat Pinnacle-programma eerst maar achterwege en gebruik alleen TPMGenc.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan