Eigen Filmpje terug zetten van DVD naar computer

Status
Niet open voor verdere reacties.

miniad

Gebruiker
Lid geworden
2 nov 2003
Berichten
12
Ik heb mijn eigen gemaakte films met behulp van CD&DVD creator 6 op een DVD schijfje geplaatst. Dit werkt prima en vooral door de automatisch aangemaakte Menu's.

Nu wil ik een filmje vanaf de DVD halen en weer als een MPG/AVI terug op mijn computer plaatsen zodat ik het kan bewerken.
Mijn orginele versie zijn verswenen met een defecte HD.

In mijn huidige software pakketten kan ik op dit moment het bovenstaande niet realiseren. Misschien een gemis aan kennis of is het helemaal niet mogelijk.

Wie kan mij adviseren of verwijzen naar een heel simpel programaatje (in gebruik) waar het dan toch mogelijk is.
Graag niet te moeilijk want ik ben 68% leek.
 
Bedankt Ron

Ik heb daar uitvoerig gekeken maar best wel moeilijk hoor (voor mij). Het lijkt erop dat het meer bedoeld is om een hele DVD om te zetten en dat extra gecomprimeerd. Ik hoef alleen 1 filmpje van 10 minuten ongeveer 60 MB weer terug te zetten naar de computer.

AD
 
Dit kan ook met dvdx dan kun je de file selecteren die je wilt rippen naar avi of mpeg
 
Robert bedankt..
eindelijk werkt er iets..

Ik had inmiddels vele programma's gedownload maar geen een kreeg ik aan de gang. Uiteraard ligt dat aan mijn beperkte kennis en dus ervaring.

Na jouw advies heb ik direct DVDx gedownload en wat een plezier nadat het eindelijk lukte. Eerst had ik een z.g.n. Breedbeeld effect maar nar instelling 4/3 was ook dat opgelost.

Het beeld is wel minder dan het orgineel maar weet totaal niet wat ik heb in te stellen.
Voor input heb ik 44.1 KHz (no conversion)
Verders lees ik allemaal voor mij erg vreemde zaken.

De standaard instellingen voor optimale resultaat wil ik graag vernemen..

vr.gr. AD
 
als je de handleiding goed gelezen had heb je alle instellingen goed gedaan dan krijg je de beste kwaliteit er uit ;)
 
Bedankt Ron je hebt helemaal gelijk.
Een ieder is zijn of haar eigen beperking en dit is de mijne. 50 jaar geleden heb ik op school helaas de engelse taal niet geleerd dus dit probleem komt nu naar voren. Ik wil best de gebruiksaanwijzing lezen maar ben afhankelijk van behulpzame mensen op deze forum.

nogmaals dank voor je reactie

AD
 
Beste Ad,

De handleiding op mijn site http://wintips.filmt.nl is in het nederlands.
vandaar dat ik er vanuit ging dat je de handleiding niet goed gelezen had ;)

De instellingen zo als die in de handleiding DVDx staan zijn de meest optimale om te gebruiken evt zou je op het tabblad OUTPUT SETTINGS de video bitrate iets kunnen verhogen naar zeg 1400 en de audio bitrate ook iets omhoog gooien maar meestal is 224 echt voldoende voor een goed geluid.
 
Beste Ron je hebt een zeer goede en mooie Site.
Het is een openbaring.. niet te veel moeilijke woorden en als ze er zijn is er uitleg. Mijn complimenten.
Voor een insider is het vaak lastig een stap terug te doen zodat anderen het kunnen begrijpen.. het is je gelukt ! Je bent een leeraar.

Alles werkt bijna prima. Ik heb beeld Bitsnelheid op 1400 gezet maar kreeg uiteindelijk de volgende melding

2 video underflows
Try adjusting padding start or max to avoid
or you can also increase the mux rate or video_bitrate.
The resulting file may not play back correctly.

Ik weet niet wat ik er mee moet maar geeft een onheilspellend gevoel.. ;)

Jouw Site staat vanaf nu bij mij en omgeving onder de knop..

Nog een klein vraagje.. is Hoge kwaliteit beter dan NO CONVERSION ?

vr.gr.

AD
 
Laatst bewerkt:
Die video underflows zou ik me niet te druk om maken krijg die meldingen ook wel eens maar heb nooit geen problemen gezien met de film.
 
Ik heb de Bitsnelheid maar verlaagt maar begrijp uit jouw reactie dat het niet nodig is. Gewoon de foutmelding negeren..
Ik ga weer aan de gang

bedankt

AD
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan