Eigen Filmpje terug zetten van DVD naar computer

Status
Niet open voor verdere reacties.

miniad

Gebruiker
Lid geworden
2 nov 2003
Berichten
12
Ik heb mijn eigen gemaakte films met behulp van CD&DVD creator 6 op een DVD schijfje geplaatst. Dit werkt prima en vooral door de automatisch aangemaakte Menu's.

Nu wil ik een filmje vanaf de DVD halen en weer als een MPG/AVI terug op mijn computer plaatsen zodat ik het kan bewerken.
Mijn orginele versie zijn verswenen met een defecte HD.

In mijn huidige software pakketten kan ik op dit moment het bovenstaande niet realiseren. Misschien een gemis aan kennis of is het helemaal niet mogelijk.

Wie kan mij adviseren of verwijzen naar een heel simpel programaatje (in gebruik) waar het dan toch mogelijk is.
Graag niet te moeilijk want ik ben 68% leek.
 
Bedankt Ron

Ik heb daar uitvoerig gekeken maar best wel moeilijk hoor (voor mij). Het lijkt erop dat het meer bedoeld is om een hele DVD om te zetten en dat extra gecomprimeerd. Ik hoef alleen 1 filmpje van 10 minuten ongeveer 60 MB weer terug te zetten naar de computer.

AD
 
Dit kan ook met dvdx dan kun je de file selecteren die je wilt rippen naar avi of mpeg
 
Robert bedankt..
eindelijk werkt er iets..

Ik had inmiddels vele programma's gedownload maar geen een kreeg ik aan de gang. Uiteraard ligt dat aan mijn beperkte kennis en dus ervaring.

Na jouw advies heb ik direct DVDx gedownload en wat een plezier nadat het eindelijk lukte. Eerst had ik een z.g.n. Breedbeeld effect maar nar instelling 4/3 was ook dat opgelost.

Het beeld is wel minder dan het orgineel maar weet totaal niet wat ik heb in te stellen.
Voor input heb ik 44.1 KHz (no conversion)
Verders lees ik allemaal voor mij erg vreemde zaken.

De standaard instellingen voor optimale resultaat wil ik graag vernemen..

vr.gr. AD
 
als je de handleiding goed gelezen had heb je alle instellingen goed gedaan dan krijg je de beste kwaliteit er uit ;)
 
Bedankt Ron je hebt helemaal gelijk.