iRock - Jazpiper - Godot: gebruikersvraag

Status
Niet open voor verdere reacties.

marianneke

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
25 feb 2001
Berichten
1.836
Mijn keuze gaat nu vallen op een spelertje met 128Mb geheugen, mèt uitbreidingsmogelijkheid. Ook een radio erop, firmware upgradable en een LCD schermpje.

Hou er uiteindelijk 3 over:
http://www.mp3cdspeler.nl/winkel/?produkt&id=379
http://www.jazpiper.com/jazpiper_QX128.htm
www.mmport.nl : Godot M1581
Nou ja, onderste 2... lijken wel dezelfde!

info over de iRock:
http://www.techview.nl/products/1059
http://www.tweakzone.nl/extreviews/102 dit maakt het weer lastig, kunnen doorspoelen is toch wel handig.. Ook wel geen radio, maar dat MP3i lijkt me leuk.

Over de Godot en de nieuwe Jazpiper is niet zo veel te vinden nog, maar ze voldoen wel precies aan mijn wensen.
Lichte voorkeur voor de Jazpiper omdat daar 2 jaar(!)garantie op zit.

Daarom mijn vraag: wie kan uit eigen ervaring wat meer vertellen over deze 3 spelertjes?
 
Heb bij mmport naar de Jazpiper en Godot geinformeerd. Blijken inderdaad precies dezelfde spelertjes te zijn, alleen verschil in backlight en 1 of 2 jaar garantie.
"De Jazpiper is een zogenaamde OEM-versie, echter met blauwe backlight."
"Exact dezelfde speler met een andere naam. De Godot is zeker een leuke speler voor zijn prijs, iets soortgelijks is bijna onvindbaar."

Is er echt niemand die één van deze spelertjes heeft, of de iRock 730i, of anders ervaring met deze merken?
 
Laatst bewerkt:
(als vervolg op dit topic waar alleen nog wordt gesproken over de iRock!)
379_1.jpg

weet je wat ik me afvraag? Is de iRock de enige waar je MP3i tegenkomt? Snap anders niet dat dit niet veel meer mensen aanspreekt. Lijkt me dat degenen die zo'n (duur) MP3spelertje aanschaffen ook een meer dan gemiddelde interesse hebben in zulke "franje".

Een andere vraag: hoe groot zijn die MP3i bestanden? Kan 2ehands een 128Mb SmartMedia kaartje kopen, maar ga dan zodanig ver over het budget heen dat ik dat alleen nu al wil doen als er anders te weinig MP3i-tjes op het ingebouwde geheugen kunnen.
 
Hoi marianneke,

De irock 730 is op dit moment de enige speler met die functie.

In de toekomst verwacht men dat meerdere fabrikanten ook over gaan op de mp3i.

De software mp3i-creator kan je in principe altijd gebruiken op een pc, vandaar dat op die site de winamp player met plugin gedownload kan worden.

Met de mp3i creator kan je de gemaakte mp3i omzetten voor de irock 730

Hierdoor kan je de mp3i gewoon afspelen op de pc [ wat een heel appart effect heeft ] en op de irock

Op de irock zie je de foto image's zonder de effecten die op de winamp wel te zien zijn.

De bestands grote van een mp3i is afhankelijk van de hoeveelheid foto's die je bij een song zet.
bvb een mp3 song van 5mb + 5 verschillende foto's =7,0 mb

een foto voor de irock is een optimized z'n foto is ong 6oo bytes.

De instelling van een afbeelding kan je instellen kwa tyd bvb om de 7 sec een andere afbeelding , heb je dus 2 afbeeldingen in de mp3i gezet dan blijven deze 2 om de 7 sec wisselen totdat het nummer is afgelopen.

Het is niet noodzakkelijk om alles in mp3i te zetten.

Ik heb getest met mp3i op het intern geheugen en wma + mp3 op het externe geheugen.

Zet je alleen wma op een extern of intern geheugen van 128 mb dan kan je daar ongeveer 50 songs opzetten met de normale id3 tag.

Ik weet niet wat je voor die tweede hands smartkaart moet betalen , ik geloof dat ze nieuw € 40 ,- kosten

Zelf heb ik een 32 mb erin gedaan , deze had ik nog en het voordeel is dat het gelijk de smalle sleuf in de speler mooi afsluit tegen vuil of stof.


groetjes speedtouch
 
we zijn wel lekker bezig he!

Ik heb intussen zowel Winamp3+plugin en MP3i creator alvast gedownload en uitgeprobeerd. Vind het wel lastig. Ken dat Winamp verder ook niet, en alles is weer eens in het Engels. Zijn wel allerlei taalopties voor te downloaden zag ik, maar geen Nederlandse gezien.

Die MP3i creator staat wel redelijk goed uitgelegd op die site die jij eerder noemde. http://www.mp3interactive.com/creator/tour/
Heb ook al wat gefabriceerd. Vind wel dat de plaatjes erg hard gecontrasteerd zijn, voor de iRock dan. Niet op de pc! Je moet dus heel kritisch zijn in je keuze. Of er moet nog een manier zijn om dat te verzachten, maar zover ben ik dus nog niet. Zoals ze nu zijn, valt me dat wat tegen.
Wel aardig dat je met die preview al kunt zien hoe eea er op de iRock gaat uit zien.

edit
2e hands 128Mb: 30 euro, incl 5 jaar garantie(bon)
 
Laatst bewerkt:
Je moet inderdaad kritisch zijn als je ze in de irock gebruikt.

echter met winamp krijg je toch wel een hele mooie mp3i te zien.

Het zal mede afhankelijk zijn naar de grote van de afbeelding die je gebruik, over het algemeen zijn ze bij mij haarscherp.

Als je ze in de irock plaatst moet je zeker kritisch te werk gaan, uitzoeken wat is hierbij het mooiste.

Logo's van bepaalde dingen zijn duidelijker als een foto op afstand een portret foto is ook redelijk.

op de mp3i creator kan je het zien als je de image geschikt maakt voor de irock.

kijk hier hoe je dat doe [KLIK]

groetjes speedtouch
 
Ja, dat had ik zover al ontdekt.
De opties rechts hab ik nog niet gebruikt, hoop het daar wel mee te kunnen verzachten.
Ik had een serie foto's van m'n zoon zijn verjaardagsfeest (waterskieën) en die wilde ik er dan op zetten voordat ik hem weer in zou pakken. Maar die foto's zijn gewoon niet geschikt, meeste zijn te weinig details op zichtbaar. Portretjes ed inderdaad wel.
Ga hier nog wel mee aan het stoeien.

Jij weet ook niet of er ergens een Nederlandse versie van dat Winamp is te vinden?
 
Gelukt zie bijlage.

groetjes speedtouch
 

Bijlagen

  • winamp.jpg
    winamp.jpg
    79,6 KB · Weergaven: 30
Dat is heel prettig, Jac.
Niet alle opties zijn vertaald, maar het zal een stuk schelen. Is me nu te laat om het verder uit te proberen, maar ik ben er wel heel blij mee!
 
Ben ik weer even.
Heb hem inmiddels in huis en is inderdaad een mooi klein spelertje!
Heb alleen even gekeken of ie het deed, verder niet. Heb hem meteen maar weer ingepakt!

Wat ik me nu wel afvraag: heb je om er nummers op te kunnen zetten altijd software nodig, of kun je ook gewoon nummers kopieren van je harde schijf, en deze plakken in je speler. Maw: ziet hij de iRock als een verwisselbare schijf?
Dit vraag ik omdat de ervaring leert dat er met vrienden nogal eens nummers uitgewisseld worden. Zou lastig zijn als ie iedere keer de software moet meenemen en installeren op andermans pc.
 
Hoi marianne

Leuk dat je hem nu ook hebt , dat je hem al kon inpakken!

Die voor mijn dochter is nog niet ingepakt " je weet wel pap moet er eerst mee spelen"

Voor het inladen in de speler moet je wel gebruik maken van de irock transfer manager , deze maakt de usb verbinding met de irock.

Ik denk dat de makkelijkste oplossing een cd-rw is , hiermee kan hij de mp3 tijdelijk opzetten bij z'n vrienden en later op de pc zetten waar de transfer manager op staat.

Nog een mogenlijkheid , vrienden en kennisen vinden hem ook mooi en willen er ook een, en hebben dan ook de manager in de pc staan :D

Ik hoor het nog wel na 5 dec hoe hij bevalt.


groetjes jac
 
Geplaatst door speedtouch

Die voor mijn dochter is nog niet ingepakt " je weet wel pap moet er eerst mee spelen"

t.t.t.t.t .....nòg niet uitgespeeld.....?!

Geplaatst door speedtouch

Nog een mogenlijkheid , vrienden en kennisen vinden hem ook mooi en willen er ook een, en hebben dan ook de manager in de pc staan :D

Ja, dat was helemaal mooi....

Maar dat is eigenlijk wel een minpuntje.
Hoe mooi ik hem ook vind, èn het is de eerste keus van m'n zoon, ik denk dat IK dan toch eerder voor de Jazpiper had gekozen: met radio en wèl herkend als extra HD, dus makkelijker in het dagelijks gebruik. + 2 jaar garantie. Maar ja, weer geen MP3i. Blijft moeilijk.
Ik heb dus wel even die iRock getest en gaf heel goed geluid en is gewoon een heel erg mooi speeltje!
 
Hoi Jac.

Heb je hem inmiddels al weer ingepakt?

En is het je inmiddels ook gelukt om de tekst van een song mee te laten lopen? Ik was wel benieuwd hoe dat gaat: moet je die eerst helemaal zelf intypen of kun je dat ook ergens downloaden?

Groetjes, Marianne
 
Hoi marianne

Hij zit weer in het doosje netjes ingepakt, zodat de kerstman hem kan geven :D

Met de tekst ging heel goed , je kan via internet naar lyrics zoeken ZIE HIER

Hier typ je de artiest in en je krijgt de songtekst , deze kopier je naar notepad.

Daarna plak je de hele tekst in de manager met de mp3.
Vervolgens speel je de mp3 af en als de betreffende regel wordt gezongen klik je op een knopje en die regel staat dan precies bij de song .
Zo werk je de hele mp3 af , gelukkig kan je de song vertraagd afspelen om op het juiste moment de tekst erbij te plakken.

Ik heb hem uitgeprobeerd met een paar nummers van Hilary Duff , het leuke bij vertraagd afspelen is het net een mannen stem.

Het is makkelijk en heel gebruiks vriendelijk om een mp3i karaoke samen te stellen.


Groetjes Jac
 
Hallo Jac. Je legt het duidelijk uit.
Ik heb even op die site gekeken. Heet dus lyrics, begrijp ik nu.
Dat is wel te doen, denk ik ja. Valt me mee dat je niet alles zelf hoeft in te typen.

Heb je er alleen mee zitten spelen achter de pc, of heb je de iRock al eens meegenomen? Doe je dan ook echt iets met die MP3i opties?

Toch makkelijk voor mij dat jij dat allemaal al uitgezocht hebt...

Zijn er overigens ook anderen die deze topic bekijken / volgen en zin krijgen in het MP3I-gebeuren?
 
Hoi marianne

Nee hij is nog niet buiten de deur geweest, hij moet mooi blijven :)

Mijn dochter heeft de karaoke uitgetest , muziekje op en vrolijk meezingen met de tekst die op het scherm verschijnt.

Bij de zelfde song kan je ook images inladen van foto's , dus als je de tekst niet wil zien zet je hem op de foto's doormiddel van een simpel druk op een knopje.

Heb je nog een extra smart media kaartje aangeschaft of wacht je daar nog ff mee ?

Ik vind het veel geld voor z'n kaartje , gisteren was ik in een foto shop en daar kosten ze € 80 ,- voor 128 mb, belachelijk duur op internet zie je ze voor € 40 ,- zelfs dan vind ik het nog duur.


groetjes Jac
 
Ik wilde er zo'n 25 euro voor geven, tweedehands. Had er een gekocht, maar diegene laat nu niets meer horen dus gaat niet door.

Inmiddels de nieuwe Harry Potter besteld voor m'n zoon, dus dat kaattje kan later nog wel eens.

80 euro is inderdaad belachelijk! Je ziet ze al voor tussen de 30-40 euro. En dat zal wel minder worden ook nog. Dus eerst die 128Mb maar eens gebruiken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan