geluid

Status
Niet open voor verdere reacties.

tientje

Gebruiker
Lid geworden
11 okt 2003
Berichten
5
Ik heb een plotselinge geluids uitval op mn pc er is geen geluids kaart meer te vinden tenminste de dir is helemaal leeg. maar het moet toch mogelijk met het standaard geluid van XP maar dat vind ik niet wie helpt?


mvgr Tientje
 
welkom op Helpmij!

Het is handig om erbij te vermelden wat voor besturing je gebruikt, en wat voor pc (PIII of PIV of zo) en welke geluidskaart je normaal gebruikt.

Heb je nog iets speciaals gedaan of geínstalleerd voordat je geluid uitviel? Heb je al opnieuw opgestart?
 
Als je Windows hebt,
kijk dan effe bij Apparaatbeheer of er geluiden tussens staat.
 
ik heb XP maar de dir van creative is leeg er staat gewoon niks meer er word gemeld error#00d11ba wat dat ook mag zijn. ik kan ook geen drivers vinden op de site van creative.com dus wat het is weet ik niet er staan genoeg geluiden in media en ook de players werken niet.

mvgr Tientje
 
systeem herstellen na vorige datum



mvgr VDC
 
Je hebt dus een creative kaart. Als je het programma aida32 draait, kun je precies zien welke creative het is, en kunnen we de drivers voor xp gaan zoeken.

Aida32 laat alles zien wat er in je pc zit. Hier kun je hem downloaden. http://www.aida32.hu/download/aida32pe_385.exe

Plaats je bevindingen hier en we zoeken met je mee.:)

Controleer voor de zekerheid ook of je last hebt van spyware (omdat dit ineens gebeurd is) Dat kun je met spybot checken. http://download.com.com/3000-2144-10194058.html?tag=lst-0-1
 
Laatst bewerkt:
hallo dit zijn mijn sery nummer pci 128-4816.
groetjes tientje
 
Het is inderdaad vreemd dat een soundblaster creative niet automatisch herkend wordt door xp.

Je systeem terugzetten naar een paar dagen geleden is misschien toch de beste oplossing. Dan kijken of hij het gewoon weer doet.
 
Ik heb via aida gezien dat het een VIA.AC`97 audiocontroller is.


mvgr Tientje
 
Ow, dat verandert de zaak. Dat is een interne kaart op je moederboard. Die drivers zitten op de cdrom die bij je moederboard zit. In het Bios moet de geluidskaart ook op Enabled staan, anders doet hij het alsnog niet.

Of je hebt EN een creative geluidkaart EN een onboardkaart. Dan zou je aan de achterkant 2x geluidsaansluitingen moeten zien.
 
Laatst bewerkt:
hoi Tanja


bedankt zo kom ik weer een beetje verder.
groetjes tientje
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan