meerdere fotos en opslaan als jpg

Status
Niet open voor verdere reacties.

ibiza

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
6 apr 2002
Berichten
3.416
heb ooit deze vraag gesteld maar geen gepast programma op gevonden
meerdere fotos op een blad en opslaan als jpg
weet iemand zoiets
 
heb ulead gedownload
maar hoe krijg ik 4 foto op een blad
hebb geen enkele ervaring wat dit soort programmas


ik doe fotos open maar komen allemaal boven mekaar welke optie moet ik inklikken
 
Even simpel door de bocht: Klik op File en dan op New > New image. Grootte kan je instellen. Ga weer naar file en klik op open, zoek die plaatjes die je hebben wil. Indien meerdere dan kan je deze selecteren en met shift tegelijk openen, maar kan ook 1 voor 1. Klik op eentje met rechtermuisknop en kies All, vervolgens kan je dat plaatje slepen naar die New image en zo kan je meerdere plaatjes daarop zetten. Sla het op het als .jpg via File/opslaan als. Je kan deze ook opslaan als UFO, dan blijven die plaatjes beweegbaar mocht je de indeling later willen veranderen/weghalen/bijplaatsen e.d. Beetje oefenen is wel gewenst, daar leer je ook het meeste van!

Nog wat vergeten, als je tevreden bent met het resultaat moet je op het laatst ingevoerde plaatje ff rechtsklikken en merge all kiezen alvorens te saven als .jpg.
 
Laatst bewerkt:
Als je indesign heb kan het heel makkelijk...
je maakt de aantal illvlakken die je nodig heb en daar plaats jeje plaatjes/foto's in...
 
kan het plaatje niet verslepen naar die nieuwe image
ik beweeg foto in foto maar kan niet verslepen naar dat leeg blad
wat doe ik verkeerd
 
Bedoel je zo iets?? Zie bijlage

Grtz
falco
 

Bijlagen

  • auto's test.jpg
    auto's test.jpg
    74,6 KB · Weergaven: 72
ja zoiets met wat heb je het gedaan
 
Ik heb het met Power Point gedaan. Ik heb de 4 plaatjes (vrij grote achtergronden) 1 per 1 ingevoegd. Dus plaatje in de lege presentatie, daarna met rechte muis heb plaatje wat kleiner gemaakt. Vervolgens ook de andere 3 (1/1) verkleinen.
Als alles op de pagina zit klik je op de witte rand zodat de dia en dus NIET 1 plaatje geselecteerd is. Vervolgens: Bestand: Opslaan als..en hier kies je uit de rij: .jpg.
Als je OK klikt dan krijg je nog een vraag over huidige of zo.. Klik daar NEE.


Succ6 :D
Falco
 
ik gebruikte powerpoint gewoon om diavoorstelingente bekijken blijkbaar kan je ook veel meer .
dat is wat ik zocht en ik heb al jaren op mijne pc staan
erg he
iedereen bedankt en vooral falconetti
 
Graag gedaan! ;) ;)
Het is niet erg dat je dat niet wist. Als je Power Point niet echt gebruikt dan denk je er niet aan. Bedrijven gebruiken het erg veel om hun ‘rommel’ te presenteren.
Ik denk dat met IRFAN ook gaat maar heb ik nog geen tijd gehad om 1 en ander uit te zoeken.


Groetjes :D
Falco
 
nog een vraagje
als ik een foto van digitoestel met res 2272*1704
komt die stukken over je kan hem altijd manuweel verkleinen is er geen instelling dat je foto nooit niet verder komt of je blad bv
 
Over een foto met digitoestel weet ik niet.
In principe is toch wel zo dat afbeldingen kunnen erg variëren qua formaat.
Dus het zou (denk ik) een foto vervormen als afbeldingen automatisch op een standaard formaat worden verwerkt.
Dus de optie, voor zover ik weet, zit niet op Power Point.
Als ik een diavoorstelling maak dan voeg ik foto in. Vervolgens rechts klikken en voor: Figuur opmaak.. kiezen. Dan kies ik eerst tabje: Grootte en ga de afbelding vergroten totdat geen witte randen meer zichtbaar zijn. Uitgangspunt is de standaard grote van een dia in liggende stand: hoog 18 cm en breed 24 cm.
Als de afbelding dan bijv. 18 x 25 wordt (dus buiten je blad) dan kies ik voor tabje: Figuur en vervolgens met optie bijsnijden haal ik op beide zijkanten 0,5 cm weg.
Nu heb ik de foto zonder te vervormen op volledige blad.
Bij tabje: Figuur Opmaak..\Grootte heb je ook nog de mogelijkheid om je resolutie aan te passen.

Falco
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan