Nero en VCD/SVCD

Status
Niet open voor verdere reacties.

gompie1304

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
19 jan 2002
Berichten
2.170
In de nieuwste Nero zit een mooie tool om VCD's of SVCD's te branden. Een wizard leidt je door het proces en een avi wordt geconverteerd naar een VCD.
Als het hele proces is afgerond zonder foutmeldingen, kan ik de VCD niet op mijn stand alone DVDspeler spelen. Deze herkent de VCD wel en ik krijg een zwart scherm met de tekst: deze CD is gemeekt met Nero (of zoiets). Verder doet hij helemaal niets. Wat doe ik vaud?
 
Mogelijk doe je niets fout, maar heeft je standalone DVD gewoon niet de mogelijkheid om de DVD's af te spelen. Een ttechnische beperking dus.
 
en bekend probleem met nero 6 het geval zit nog vol bugs enz op het gebied van vcd en svcd.

als je de mogenlijkheid hebt terug te gaan naar een oudere versie bv 5.5.9.0 zul je hoogstwaarschijnlijk geen problemen meer hebben.
 
Geplaatst door tazman
en bekend probleem met nero 6 het geval zit nog vol bugs enz op het gebied van vcd en svcd.

als je de mogenlijkheid hebt terug te gaan naar een oudere versie bv 5.5.9.0 zul je hoogstwaarschijnlijk geen problemen meer hebben.

dat is jammer, deze versie ziet er zo gelikt uit...
ik heb alleen 5.5.10.28 nog maar liggen
is er niets om die bugs te omzeilen?
 
Geplaatst door sigma
Mogelijk doe je niets fout, maar heeft je standalone DVD gewoon niet de mogelijkheid om de DVD's af te spelen. Een ttechnische beperking dus.

Ik wist niet dat er DVDspelers bestonden die geen DVD's afspelen....;)
 
Geplaatst door gompie1304


dat is jammer, deze versie ziet er zo gelikt uit...
ik heb alleen 5.5.10.28 nog maar liggen
is er niets om die bugs te omzeilen?

hoor bij iedereen dat welke 8 versie ze ook hebben vcd en svcd een ramp is.

zelf blijf ik voorlopig nog ff bij versie 5
 
Doe even de laatste update van Nero naar 6.0023.
 
probeer eens de vcd in je dvd speler te doen en dan met de afstandbedieng van de dvdspeler als dat zwarte scherm komt op nr. 1 te drukken als het goed is gaat ie spelen want ik denk dat jij met het omzetten naar vcd het vinkje bij vcd menu inschakelen hebt laten staan dat moet je volgende keer weghalen als je weer een vcd brand met nero want dan speelt hij automatisch en nu krijg je eerst dat zwarte scherm
succes laat iets horen
 
Klik op het Nero logo L. boven in het kader ga dan naar nu controleren en klik op het pijltje. Neem de update voor package 1 en download deze. Daarna even installeren en doe het zelfde met de NL language pack. Succ6
 
Geplaatst door cat
probeer eens de vcd in je dvd speler te doen en dan met de afstandbedieng van de dvdspeler als dat zwarte scherm komt op nr. 1 te drukken als het goed is gaat ie spelen want ik denk dat jij met het omzetten naar vcd het vinkje bij vcd menu inschakelen hebt laten staan dat moet je volgende keer weghalen als je weer een vcd brand met nero want dan speelt hij automatisch en nu krijg je eerst dat zwarte scherm
succes laat iets horen

Cat, je hebt me fantastisch geholpen. Ik heb 1 van de schijven uit de prullenbak gevist en zowaar, met een 1'tje lukt 't prima. Nix aan de hand dus met Nero!!! Veel dank.
 
Gefeliciteerd, nu nog even een update en je bent weer helemaal bij.

Waar een prullebak al niet goed voor is.
 
Laatst bewerkt:
hartstikke fijn toch
veel plezier met je film.
greetzzzzzzzz
 
Ik heb nu ook nog een "Nero 6 Ultra Edition DVD-MPEG2 plugin" binnengehaald. Volgens mij heb ik die nodig om ook SVCD's te kunnen branden. Het is een RARbestand. Weet iemand hoe ik die moet installeren? Gewoon rechtstreeks in de Neromap uitpakken, of moet er iets anders gebeuren?
 
Geplaatst door gompie1304
Ik heb nu ook nog een "Nero 6 Ultra Edition DVD-MPEG2 plugin" binnengehaald. Volgens mij heb ik die nodig om ook SVCD's te kunnen branden. Het is een RARbestand. Weet iemand hoe ik die moet installeren? Gewoon rechtstreeks in de Neromap uitpakken, of moet er iets anders gebeuren?

Niemand? Ik stuit nu op films die niet in SVCD formaat worden geaccepteerd. Bij het ontbreken van een antwoord heb ik het bewuste bestand gewoon in de hoofdmap van Ahead uitgepakt....
 
uh voor zover ik weet is het de rar uit pakken waarin ej een exe file vindt als je daarop dubbel klikt dan zal ie zelf de plugin installeren.

althans zo werkte die hier en is bijna standaard voor nero plugins
 
Geplaatst door tazman
uh voor zover ik weet is het de rar uit pakken waarin ej een exe file vindt als je daarop dubbel klikt dan zal ie zelf de plugin installeren.

althans zo werkte die hier en is bijna standaard voor nero plugins

en dat klopt helemaal, maar dat had ik je al laten weten:D

weet iemand ook hoe ik bij een gewdownload videobestand kan zien welk formaat het precies is? avi en mpeg kan ik natuurlijk zien, maar of het nou mpeg 1,2,3,4,5 of 6 is, dat weet ik dan niet.
Het valt me ook op dat ik een avibestand van 395 MB niet op een CD kan branden na conversie naar SVCD omdat Nero het bestand dan te groot maakt. Dat is lastig, want ik zit dan ruim een uur te wachten tot de conversie gereed is en dan kan ik niet branden. Kan ik dat ook eerder en sneller zien? In de balk geeft Nero nl. aan dat het makkelijk zou moeten kunnen
 
de meeste mpeg files zijn mpeg 1 of 2 ( vcd of svcd ) dit is eigenlijk niet te zien.
Het enige waaraan je eigenlijk een beetje kunt zien of het vcd ( mpeg1) of svcd (mpeg2) is door de files af te spelen met windows mediaplayer zie je nu een soort blokjes ding in beeld komen dan is het svcd zie je dit niet dan is ie vcd.
Het coderen naar mpeg 1 of 2 kun je beter niet door nero laten doen maar bv door tmpgencoder die gaat veel beter met files om.

Als je bv een avi hebt van zeg 700 mb zal die nooit als vcd of svcd op 1 cd gaan passen vandaar dat nero dat ook aangeeft.( 700 mb avi wordt ± 1,5 gb svcd )
Als je nu omzet met tmpgencoder dan kun je met dat zelfde programma na het omzetten ook de film knippen in delen die wel per deel op 1 cd passen.

Voor handleiding tmpgencoder kun je eens op mijn site kijken http://wintips.filmt.nl daar vindt je een aantal handleidingen hoe van avi naar vcd of svcd te gaan.
 
Ben gelijk effe op je site gaan kijken Tazman. Ziet er schitterend uit, complimenten! Hij staat inmiddels in mijn favorieten.
Het valt me wel op dat je in je antwoord zegt dat er alleen onderscheid is tussen Mpeg 1 en 2, maar als ik op je site in het Divx menu kijk, lees ik Mpeg-4. Maar goed, misschien moet ik verder lezen en dat ga ik zeker doen. Want ik wil er alles over weten.
Jammer overigens dat je decoderen met Nero afraad, het is net zo makkelijk....
 
klopt wel mpeg 4 wordt wel gebruikt maar tijdens omzetten van avi naar vcd of svcd is eigenlijk alleen mpeg1 of 2 intressant.

Het omzetten met nero gaat wel maar is er primair niet voor bedoeld je loopt tegen een aantal beperkingen aan.
Zoals de grote van het bestand , en dat bestand niet kunnen splitsen over meerdere cd's enz.
Tmpgencoder is speciaal gemaakt om met dit soort files om te gaan en heeft dus ook veel meer mogenlijkheden.
In combinatie met Virtualdub is het zelfs mogenlijk om bv nederlandse subt onder je avi te zetten ;) als die er niet bij zouden zijn.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan