ethernet modem = router???

Status
Niet open voor verdere reacties.

Josd82

Gebruiker
Lid geworden
3 apr 2003
Berichten
54
Hoi,
mrgen krijg ik kabelaansluiting. Met een ethernetmodem.

Ik wil een draadloosnetwerk waar 5 laptops aanhangen.

Ik weet dat deze ethernet modem kunt aansluiten op een wireless router. En dan heb je neem ik aan een netwerk. Alle laptops kunnen wireless internetten.

Maar ik hoorde past geleden ook dat een ethernet modem dezelfde functie heeft als een router, kan ik dus ook alleen een accespoint kopen?

We moeten wel tegelijkertijd kunnen internetten.

Mvg Jos
 
Er zijn ADSL-modems met een ingebouwde router/accesspoint. Die kun je (ook via de provider) aanschaffen.
 
Router

Hmm... Dat is intressant.. een modem die direct een router is.. Dat zou mooi zijn maar dat zal wel niet zo zijn.

In de meeste gevallen hebben de modems maar 1 aansluiting voor de kabel en 1 aansluiting voor naar de computer, deze aansluiting gebruik je natuurlijk om naar de router te gaan.

In de router stel je natuurlijk DHCP in. In op de computers stel je in dat de netwerk kaartjes zelf hun ip adress halen bij de router vandaan. Die geeft namelijk elke computer hun eigen ip adres via DHCP.

Groetjes, Anne
 
Bij kabel zou ik het niet weten, kijk eens op de site van je toekomstige provider of bel ze eens.
 
Volgens mij moet dit kunnen met een sitecom hub waarop je direct het modem aansluit.
 
Laatst bewerkt:
Als je kabel krijgt van @home dan kun je er maar 1 pc aanhangen, dus dan heb je nog een router nodig om een netwerk te kunnen maken.
Bij @home kun je dat kopen maar ook bij je plaatselijke pc boer.

suc6.
 
Bedankt!! Ik heb me toch maar een router gekocht.

Maar nu heb ik een probleem met configureren. Zal ik dadelijk even ergens anders een vraag over stellen!

gr. Jos
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan