Video binnenhalen via firewire

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rob den Boer

Gebruiker
Lid geworden
23 jul 2002
Berichten
10
Een vriend van mij heeft een digitale videocamera en een pc met een firewire-aansluiting op zijn soundblaster audigy geluidskaart.

Als je de camera op de firewire-aansluiting aansluit en je zet de camera op play dan gebeurt er niets.

Hoe kun je het signaal binnenhalen op de computer en op de harde schijf opslaan? Is hier een apart programma voor nodig of zit deze software misschien bij de soundblaster audigy kaart?
Of kun je dit met een videobewerkingsprogramma doen zoals Adobe premiere?
 
inderdaad

Om film binnen te halen heb je inderdaad een programma nodig. Windows XP heeft al een simpel progamma hiervoor in de standaard uitrusting maar beter is hier bv studio 8 van pinnacle te gebruiken. Is niet te duur en je kunt er best veel mee terwijl het niet te ingewikkeld in het gebruik is. In tegenstelling tot de proffesionelere programma's ben je wel een jaar bezig voor je er een beetje mee overweg kunt
 
Wat ik mij af vraag is of ik ook drivers voor de videocamera moet installeren om gebruik te kunnen maken van de firewirepoort. Als ik de camera, die overigens van het merk Sony is aansluit, dan gebeurt er niets op het scherm. Mijn vriend werkt overigens met Windows 2000 professional.

Ik heb zelf net een eendaagse cursus videobewerken met Adobe premiere 6.0 gevolgd van de HCC, dus ik ben inmiddels een beetje bekend met het programma. Het moet dus ook mogelijk zijn om met Adobe videobeelden binnen te halen. Mijn vraag blijft echter of de camera wel of niet herkend moet worden door windows wanneer ik gebruik maak van de firewire aansluiting.

Rob
 
Als ie de camera aansluit op de firewire poort, dan hoeft ie hem alleen maar aan te zetten en niet op play. Vanuit het programma kan je de camera bedienen.
Overigens moet XP wel reageren als je de camera aansluit en aanzet. Misschien staat de firewire kaart uit.
Kijk eens in conf.scherm bij Netwerkverbindingen of de 1394-verbinding is ingeschakeld.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan