2 netwerkkaarten kan dat niet?

Status
Niet open voor verdere reacties.

akker

Gebruiker
Lid geworden
14 jan 2003
Berichten
35
wie kan mij helpen ik weet het niet meer
ik heb 2 netwerkkaarten 1 on board en een echte kaart
netwerk doet het goed alleen als ik internet delen inschakel dan doet en mijn netwerk het niet meer en ik heb geen internet meer
wie o wie. (netwerk verbinding via hub windows 98se
mijn vorige modem ging via de compoort toen had ik helemaal geen problemen.)
 
Heb je internetdelen wel op de netwerkkaart waar het internet binnenkomt?
Op de tweede pc IP-adres op automatisch staan of zelf ingesteld?
 
Hoe heb je je netwerk gebouwd. Router of gewoon een crosscable tussen de twee netwerkkaarten van de PC's?

Wat is je OS? Bij ME en W98 wil twee netwerkkaarten nog wel eens wat problemen geven met instellen.
 
het netwerk loopt via een hub naar drie computers boven met een 1op1 utp kabel os is windows 98se
dus de software internetdelen staat in windows
de modem is een kabelmodem van kabelfoon mag je meerdere computers erop hebben ze bieden ook hulp maar alleen als je met een router werkt.
 
ik heb gekeken en volgens mij klopt alles
alleen wordt mij automatisch een ip adres toegekend via kabelfoon
(was vroeger via andere modem en compoort ook al zo)
dus ip adressen instellen op de andere computers kan niet
het is wel zo dat als ik internet delen installeer dat dan op mijn tcp/ip thuis een ipadres wordt weergegeven
op 1 andere computer dit ook gedaan (alleen het laatste cijfer anders) maar ook dit lukt niet
ik heb nu wel internet delen ingeschakeld maar heb nu geen netwerk meer (internetdelen gekoppelt via de wizard aan de netwerkkaart waar het internet binnen komt )wat vroeger niet aangevinkt stond maar met deze nieuwe modem wel is dhcp omzetting gebruiken
heeft dit er wat mee te maken?
 
doet het nog steeds niet

netwerk doet het wel als ik internet delen maar niet instaleer
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan