instellingen tmpgencoder

Status
Niet open voor verdere reacties.

Stigter

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
20 jul 2001
Berichten
1.940
Hoi,
Ik heb een videofragment van internet gehaald en wil deze nu encoderen met behulp van TMPGencoder.

Het rare is dat hij er zo extreem lang over doet en dat ik hem de tijd niet gunt op in zijn geheel te encoderen.
Wanneer hij begint gebruikt tmpg wel de cpu, maar na een kwartiertje (dan zit hij rond 7 a 8 % ) dan stopt het en gaat ie maar mondjesmaat verder. (hij is nu bij 11% en het gaat nog ruim 9 uur duren)

Staan mijn instellingen wel goed? Ik heb ook al geprobeerd om met virtueel geheugen het e.e.a. te veranderen. Ook het voorbeeld heb ik al uit gezet, maar niets helpt.

Ik laat hem omzetten naar video ntsc, maar pal maakt ook niets uit.
Ik kan hem helaas niet met dvd-autheur gebruiken, hij moet ge-encodeert worden.

Zijn er nog meer goede programma's beschikbaar?
Heb geprobeerd met de demo van all video converter de mpeg te veranderen, maar dan speelt hij neit meer af.
Graag jullie advies.
 
Ik heb ook wel bestanden waarbij het omzetten dik 6 uur duurt, vooral van AVI naar MPG voor DVD. Dit op een P4 2.4Ghz.

Zo vreemd is het dus niet.
 
Tibor,

Op dit moment is mijn cpu gebruik 2 %, als ik tmpg start is dat rond de 55%. (hij is nu aan het coderen)

Of het videofragment is "raar" geencodeert, of ik heb instellingen niet goed staan...


Normaliter hoef ik geen dag te wachten voor bestandje van 240mb groot.

PC is recent genoeg (zie handtekening) en voldoet aan de eisen. Ook heb ik geen temperatuurprobleem.
 
Nee, 240 MB is twee uurtjes werk, maximaal dan..

Ik gebruik de instellingen via de macro's (wizard) en heb eigenlijk nooit problemen.
 
Nou, ik heb ondertussen alle mogelijkheden dacht ik met tmpgencoder wel geprobeerd.

Ook tazman's site heb ik goed gelezen, maar niets helpt..

Vandaar de vraag.. of er wellicht (mag shareware zijn) progjes zijn die beter werken dan deze..
Hij staat nu op 16% en nog ruim 12 uur te gaan.......
 
Zou het wat uitmaken als ik hem eerst als Super video cd ntsc mpeg 2 codeer en dan terug naar mpeg 1??
 
Dan ben je 2 keer bezig :( Lijkt mij niet. Ga je niet van een lage bitrate naar een (veel) hogere?
 
Dat denk ik wel, maar kan ik dat dan veranderen?

en zoja, waar??
mpeg 2 480x480
mpeg 1 352x240

Ik zou niet weten wat ik moet veranderen..
 
wat wel eens gebeurd ( althans heb het een paar keer gehad ) als het file slecht geript is dan wil er wel eens een uur of 5 aan zwart beeld achter de film hangen.

hoe ze het voor elkaar krijgen :rolleyes: I don't know hij was toen bij mij inderdaad ook een 15 uur bezig met een normaal avi file.

wat je eens zou kunnen proberen maar of het oplost ?
ga in tmpgencoder naar Option -> Task priority en zet een vinkje bij When active / high priority

Als je XP gebruikt zou je ook eenmaal op ctrl-al;t-del kunnen drukken en dan naar tabblad Processen gaan.
daar vindt je dan TMPGenc.exe klik daar op met rechtermuis knop en kies voor prioriteit instellen en zet deze op hoog.
 
Ron,
heb bij processen de prioriteit op hoog gezet, maar zag ook dat bij toepassingen vrij vaak staat reageert niet.

Ik heb op dit moment géén virtueel geheugen ingesteld, maar heb die optie wel een keer aangezet en dat mocht ook niet helpen..

Ik snap er niets van..

Hij is nu op 25% en heeft er ruim 4,5 uur over gedaan...
om nou tmpg uit te zetten en opniuew te beginnen........
 
ik zou hem inderdaad gewoon laten lopen.

kijk wel ff ofer aan het einde geen lang zwart stuk zit het wil wel eens voorkomen.
 
Ik heb preview uitgezet.. kan het dus niet meer kijken.
hij staat nu nog op ruim 12 uur.
 
Geplaatst door Tiborv
Ga je niet van een lage bitrate naar een (veel) hogere?

Ik denk dat je gelijk hebt Tibor, hij is nu pas op 91% maar het filetje is wel 1.2 GB groot!!
Dat geeft niet want ik was toch van plan om hem op dvd te zetten (met dvd autheur)


[edit]
[off-topic]
mooie katten heb je Ron,
[/off topic]
[/edit]
 
Laatst bewerkt:
mag ook wel..
met een p4 2,6 ghz 800 fsb en dan al ruim 20 uur bezig..
Zal je zodadelijk zien dat het geluid niet meer synchroom loopt:(

Eerst nog maar even 2 uurtjes wachten.. dan moet het klaar zijn..
 
tnxs voor compliment katten ;)

als het file nu niet meer synchroom zou lopen dan zou je kunnen proberen om het file te decompressen.
je zult dan opnieuw moeten omzetten maar grote kans dat dit dan wel sneller gaat.

andere optie zou zijn andere versie van het file te zoeken ;) 20 uur is wel extreem lang om te decoderen zelfs met tmpgencoder.
nu weet ik niet welek andere programma;s cq prosessen draaien op de achtergrond ?? tmpg heeft soms de neiging om in idle te gaan draaien als er prosessen zijn die ook aandacht van de processor vragen.
en idle houd dan in dit geval in dat tmpg alleen wat doet als de processor rust krijgt van andere prosessen.
 
andere versie van het internet halen is geen optie..
ik heb alleen het hoognodige op dat moment aanstaan.
Hoognodig zijn bij mij
nis 2003
the cleaner

Had hem ook al bij processen de ruimte gegeven, maar helaas..

Geluid kan ik je nog niet vertellen, duurt nog een uurtje.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan