Geel vraag/uitroepteken-PCI multi-media-audio/microfoon

Status
Niet open voor verdere reacties.

LisaLisa

Gebruiker
Lid geworden
4 jul 2003
Berichten
74
Hallo, Ik heb een microfoontje,maar ik kan hem op geen enkele manier gebruiken. Dit ligt waarschijnlijk aan het feit dat er iets (mis) is met mijn PCI Multimedia audiodevice, waar al geruime tijd een geel vraag+uitroepteken voorstaat. Tot nu toe had ik er nog geen probleem mee, maar nu wil ik graag mijn microfoon gebruiken.
Kan iemand dit leekje helpen?

Lisa.
 
lisalisa

heb je nooit geen geluid gehad?
je moet de driver van de geluidskaart installeren, daarvoor heb je een diskette of cdrom.

succes

jean

jean.leenders@pandora.be
 
Jean, bedankt voor je reactie, ik heb wel gewoon geluid uit de boxen. Hoe kom ik aan zo`n diskette of cd-rom , en heeft deze ook een naam?
Is dit niet via internet te downloaden?

Lisa.
 
Bij iedere nieuwe PC krijg je normaliter een cd met daarop alle benodigde software, dus ook alle drivers voor de hardware die in je machine zit.

Als je deze niet meer hebt, zou je kunnen kijken op de site van de fabrikant voor de drivers of anders op bekende driver sites als drivers.com. Wel heb je voor beide oplossingen de naam van de fabrikant nodig en het type apparaat. Wellicht dat je hiervoor de kast even moet openschroeven. Pas wel op voor statische elektriciteit!!
 
Je kunt ook ipv je kast openschroeven het programma aida32 draaien. Die vertelt je precies wat er allemaal in je pc zit. Als je erachter bent wat je hebt, plaats dan die info hier, dan kunnen we drivers voor je zoeken.

Hier kun je aida32 downloaden http://www.aida32.hu/download/aida32pe_310.exe

PS Zet er dan gelijk even bij voor welke windowsversie het is.;)
 
Hee, da's een goeie Tanja, moet ik onthouden.
 
Geplaatst door verhoog
Hee, da's een goeie Tanja, moet ik onthouden.

Heb ik hier geleerd:D Is voor mensen die minder met de pc bekend zijn een stuk makkelijker.
 
Ik weet niet precies welke info ik naar op zoek ben, Multi media? Ik zie even nix over een sound/geluidskaart staan. Kan iemand mij dit nog even laten weten, dan kan ik die info hier plaatsen.
Ik heb Win.98.

Alvast bedankt,

Lisa.
 
Okay, daar staat bij mij het volgende:
-Aureal Vortex (AU8810) Sound Accelerator
-Ess Technologie ES 1938/ ES 1941/ ES 1946 Solo-1(E) Audio Drive

Is dit de juiste info om vast te kunnen stellen welke drivers ik nodig heb?
En kan ik die dan ergens downloaden?
Wederom bedankt!
 
Ik zou bijna denken dat je 2 geluidskaarten in je pc hebt zitten, kan dat? Dat verklaart ook waarom je conflicten hebt.

Over die ESS kan ik bijna niets vinden.
 
Ik heb echt geen flauw idee, ik zal die ene driver dan downloaden, zit er een kans in dat ik dan de mic kan gebruiken? Of zit er een kans in dat de conflicten verergeren?
 
Allebei de vragen is JA. De kans bestaat natuurlijk. Het is wel de juiste driver voor de eerste kaart die je noemt.

Kun je niet aan de achterkant van je pc zien of je 2x dezelfde gaatjes hebt? Ze zijn bijna altijd groen rood en zwart gekleurd. Als je 2 van die setjes hebt heb je 2 geluidskaarten.
 
Naast het gaatje waar de boxen (groen) inzitten denk ik hè? Daar zit een rose en een blauw gaatje. Ik denk dat die rose voor de mic is.
Wat hoger zit ook nog een gaatje met een mic-symbooltje, vlak daarboven een gaatje met een muzieknootje (input denk ik), en nog een gaatje daarboven met een muzieknootje (output denk ik), deze zijn alledrie gewoon zwart.
 
Dus niet 2x roze, en 2x groen enz. Bij jouw kan het gaatje voor boxen groen zijn, bij mij is die zwart (probeer anders die ander ook even voor de zekerheid, want misschien is dat je probleem wel)

De roze is inderdaad voor je mic.

Zie 3 zwarte gaatjes, zitten die op een heel andere plek? Dus niet op dezelfde kaart als die gekleurde? Want dan zou je inderdaad 2 geluidskaarten hebben.
 
Eehh, welke andere bedoel je, die ik kan proberen?

Die gekleurde gaatjes zitten helemaal onderaan de kast, naast elkaar,en die zwarte zitten a.d linkerkant, onder elkaar. Nee, niet op dezelfde plaats dus.

Voor de mic heb ik ze zo`n beetje allemaal geprobeerd, ik heb driver nog niet gedownload, ik wou eerst even je antwoord afwachten, i.v.m de conflicten.
Ik ga het nou maar doen en hopen op het beste....
 
Nog even een vraagje voor ik de driver download; bij de reacties van anders mensen stond o.a de vraag hoe ze hem, na het d.l moesten installeren, voor de zekerheid wil ik dat ook even weten.
En hoe groot is de kans dat ik moet formatteren daarna?

En wat is het advies nou we vastgesteldhebben dat ik twee geluidskaarten heb? Ik heb zo het idee dat er maar 1 daadwerkelijk een functie heeft, die met de gekleurde gaatjes, zitten mijn boxjes ook in.

Bedankt.
 
Ik heb ook het idee (hiervandaan) dat die geluidskaart met gekleurde dingen het wel goed doet. Maar als die andere kaart erin zit (weet ik dus niet zeker) dan zou die conflicten kunnen geven.

Als die file een .exe file is (dat was het geloof ik) dan installeert hij zichzelf.

Van formatteren kan geen sprake zijn, want als drivers niet werken, kun je ze weer UNinstallen.

Je moet in ieder geval in configuratiescherm, systeeml, apparaatbeheer kijken of er geen dubbele kaart staat. Zo niet, dan gewoon deze drivers installeren.

Dit zou het scenario moeten zijn.

Succes!

PS Kijk voor de zekerheid in apparaatbeheer of er geen 2 drivers (kaarten) zijn geinstalleerd. Dan zou je beide drivers moeten verwijderen, en dan ALLEEN deze driver moeten installeren.
 
Moet ik dan bij besturing voor geluid, video en spelletjes zijn? Daar staan 6 "dingen" onder. Zal ik de namen hier neerzetten, of moet ik ergens anders kijken?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan