Geen internet verbinding

Status
Niet open voor verdere reacties.

Marilyn

Gebruiker
Lid geworden
10 jan 2002
Berichten
598
Hier even het volgende probleem van een vriendin van mij wat naar blijkt al een maand of 2 speelt en ze word er compleet moedeloos van.

Zij kan dus internet niet meer op sinds 2 maanden en zit bij Chello. De helpdesk is al meerdere malen gebeld en volgens chello ligt het niet aan hun. Alle instellingen waren doorgenomen /doorgemeten en alles deed het bij hun zeiden ze. Lag volgens hun aan de netwerkkaart zei weer een ander na weer een telefoontje. Vandaag is ze met de pc naar een winkel gegaan en daar deed de netwerk kaart het wel dus daar ligt het ook niet aan. Iemand anders zijn pc is bij haar neer gezet en ook geen internetverbinding helaas.
Ook een nieuwe kabel ertussen hielp niet en alle lampjes van de modem branden gewoon groen.

Het gekke is dat bij mij bij fysiek adres [bij de details van de lanverbinding] 4 nullen staan en dan een paar cijfers, en bij haar alleen maar nullen. Wel zag ik een ip adres wat begint met 62 dus dat lijkt me goed. Ik wil haar graag helpen, want chello laat haar barsten en wil volgende week een instalateur laten komen voor 70 euro maar ik heb gezegd dat ik het wel hier voor haar navraag of iemand misschien weet waar het aan ligt.

Ik hoop dat jullie nog een paar tips hebben.
 
Welke modem heeft ze van Chello?
Ip-adres al een vrijgegeven en opnieuw laten maken?

Ik had in het verleden ook eens zo'n geintje met Chello.
Volgens hun was alles goed, maar uiteindelijk bleek de modem z'n beste tijd gehad te hebben.
Ik moet wel zeggen dat ik nog een oude LANCITY modem had en deze dus al een paar jaar oud was.
(van de eerst modems van Chello)
Bij Chello konden ze dat niet zien, alles werd bij hun goed aangegeven.
Tot er gevraagt werd welke modem ik had.
Ze werden kennelijk wakker en melde dat ik een andere modem kreeg.
Sindsdien geen probleem meer gehad.


PS hou er rekening mee, dat als je kan aantonen buiten jou schuld om je geen verbinding hebt voor zoveel tijd, je geld van Chello moet terug krijgen.(garantieplan)
1 dag offline is twee dagen vergoeding.

Dat scheelde mij met die modem wissel €20,- voor de dagen dat ik offline was.:)
 
Laatst bewerkt:
Misschien is het mac adres niet oke .
zet de modem eens 2 uurtjes uit zonder netstroom .
Dan zou hij het mac-adres weer moeten overnemen .
Dat zou het nog kunnen wezen als chello alles al heeft doorgelopen .
 
Ik probeer net haar te bellen maar ze is er ff niet want ik zag in een oude toppic hier dat gezina ooit geschreven had:

Kan zijn dat je de netwerkkaart moet vernieuwen:
Om dit te controleren, klik (voor Windows95/98/98SE/ME) op start - uitvoeren, typ hier WINIPCFG en klik op Ok. Klik hier op alles vrijgeven en vervolgens op alles vernieuwen.
Voor WindowsNT/2000/XP ga naar start - uitvoeren, typ hier CMD en klik op Ok. In het zwarte DOSscherm typen IPCONFIG /RELEASE gevolgt door enter. En vervolgens typen IPCONFIG /RENEW gevolgd door enter.


Dit wilde ik haar even vertellen. Maar volgens mij had ze dat al met chello ooit gedaan. Want ze had het erover dat ze eens zo,n zwart schermpje had gezien.

Van dat modum zou natuurlijk goed kunnen. Mij heeft chello ook eens aan het lijntje gehouden dat het niet aan hun lag maar uiteindelijk bleek het een verkeerd ip nummer te zijn, die met 82 begon en wat storingen gaf bij een aantal mensen. Nadat ik een andere gekregen had was het probleem hier opgelost gelukkig.

Maar ik denk dat het bij haar toch wat anders is. Ik bel haar straks nog ff om de modem na te kijken.
 
Geplaatst door Marilyn
Kan zijn dat je de netwerkkaart moet vernieuwen:
Om dit te controleren, klik (voor Windows95/98/98SE/ME) op start - uitvoeren, typ hier WINIPCFG en klik op Ok. Klik hier op alles vrijgeven en vervolgens op alles vernieuwen.
Voor WindowsNT/2000/XP ga naar start - uitvoeren, typ hier CMD en klik op Ok. In het zwarte DOSscherm typen IPCONFIG /RELEASE gevolgt door enter. En vervolgens typen IPCONFIG /RENEW gevolgd door enter.
Dit bedoelde ik met IP-adres venieuwen.;)
 
Ik snap ,m ;) Ik hou jullie op de hoogte als ik wat meer weet. We hebben vanmiddag wel op het knopje herstellen geklikt bij lanverbinding maar dat is wellicht niet hetzelfde effect dan hé?
 
We hebben net weer even gebeld samen en alles gedaan zoals boven genoemd. [Al die dingen had ze trouwens ook al met de helpdesk gedaan zei ze.Nu ligt de modem er voor 2 uur naast. Ze heeft trouwens niet het modem met het merk LANCITY . Ben benieuwd wat het nu is voor iets vreemds.
 
Is het nog gelukt door de modem van de stroom af te halen?
Als de modem geen Lancity is zal ze wel een Motorola surfboard modem hebben.
 
Nee, had ook geen effect helaas. Dinsdag komt geloof ik de monteur van chello. Ben benieuwd wat het nou uiteindelijk is dan.
 
Ik ben ook wel nieuwsgierig wat het probleem nou is.
De monteur zal wel het een en ander doormeten.
Als het goed is ook een kastje buiten ergens in de buurt.
Laat ff weten wat het nou was.
 
Doe ik. Zelf denk ik dat het toch aan die kabel ligt die ertussen zit, dat daar iets niet goed mee is, maar die heeft ze al vernieuwd.
 
Vandaag is de monteur geweest en laat het nou toch iets met die netwerkkaart zijn :rolleyes: Want de verbinding met zijn laptop deed het wel. Vreemd allemaal. Nu heeft hij er een klein kastje tussen gezet tussen de kabel en de pc en nu doet alles het weer. Dat kastje moest ze kopen ,dat wel maar hij probeerd dat die 70 euro voorijkosten niet betaald hoeft te worden door iets anders op te geven.


Nou, schiet mij maar lek. Die netwerk kaart was in een winkel nog bekeken en daar deed hij het.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan