Snelheid Router

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tha Devil

Moderator
Forumleiding
Moderator
Lid geworden
1 sep 2002
Berichten
16.493
Besturingssysteem
macOS Sonoma
Wanneer je met meerdere personen via een router gebruik maakt van internet (kabel) verlies je dan downloadsnelheid? of blijft de snelheid constant?

oftewel, wanneer je in je eentje gebruik maakt van het gedeelde internet heb je de maximale snelheid
 
Oke, daar zijn we het dan over eens, nu de rest nog :rolleyes:
 
De snelheid waarmee je download wordt bepaald door een aantal factoren:

- Hoeveel bandbreedte ben je nodig (een klein html bestandje is niet de max bandbreedte nodig)
- Hoeveel bandbreedte is er mogelijk.
- Hoe snel is de andere kant van de lijn (de server waar je het vandaan haalt)
- De drukte op het internet (je merkt er met gewoon internetten niet veel van maar je kunt het wel met downloaden van bestanden zien)

Soms kan de snelheid van je pc ook een factor wezen (als je pc de gegevens sneller kan verwerken kan het ook sneller om nieuwe gegevens vragen).

Het antwoord wat je zoekt is als volgt. Ja je internetsnelheid wordt gedeeld. Maar die deling is niet excact dus met 2 pc's heb je niet elk de helft.

De groeten,
Mark
 
Oke, ik weet voldoende, Bedankt voor jullie hulp :thumb:
 
Met andere woorden, als de ene gebruiker maar 10% van de lijn gebruikt, blijft er dus nog 90% over voor jou.
Mocht de ene gebruiker 100% uploaden, dan blijft er daar en tegen voor jou nagenoeg "niks" over.
Hier thuis kan ik dat goed merken wanneer er 2 in het netwerk online gamen, dan heb ik met de andere 3 bijna niets meer :(
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan