Geluid afspelen

Status
Niet open voor verdere reacties.

lgroot

Gebruiker
Lid geworden
21 apr 2002
Berichten
197
Beste mensen,

Ik heb het volgende probleem met mn computer. Als ik een liedje wil afspelen in Kazaa lite of Windows Media Player dan hoor ik niks maar het liedje word wel afgespeeld. Ook in al mn spellen hoor ik geen geluid meer. Het geluid doet het alleen nog maar in Quicktime (muziek dus). Drivers heb ik er afgegooid en er weer opgezet: geen effect. Weet iemand nog wat om mn probleem op te lossen?.

sys: pentium 3 450mhz, 192 mb ram, geforce2mx400, Ess Solo-1 PCI Audidrive (WDM).
 
tja,

het geluid staat mogelijk "gedempt" ? (Configuratiescherm, geluiden etc.)

(In Quicktime wordt m.i. niet gewerkt met de Windows volume instellingen, hetgeen zou kunnen verklaren waarom je daar wel geluid hebt.)
 
Check de tip van Pasja.
Anders rechts klik op het liedje en kies vervolgens: Openen met... en dan WM.
 
Helaas maar het werkt niet. Er staat niks gedempt. En rechtermuisknop en dan kan ik alleen kiezen uit openen niet uit openen met. Nog iemand een idee???
 
Ik weet niet welke Windows jij gebruikt maar probeer dit:
Start\Instellingen\Configuratiescherm. Klik boven op Extra en vervolgens kies Mapopties. Tabje Bestandstypen. Zoek in dat lijst de mp3 op en vervolgens wijzig het openen met.
Lukt dat wel ??

Groetjes
Falco
 
Ik heb windows 98. En mijn mp3's staan niet in de lijst bij mapopties. Ik heb ook geen geluid in games meer.
 
Staat geen MP3 in je lijst van bestandstypen ?? Dat is vreemd...
En als je hem (mp3 dus) toevoegd?

Falco
 
Ik heb het geprobeerd toe te voegen maar er staat dan dat .mp3 al word gebruikt door quicktime.
 
Als ik trouwens dxdiag uitvoer krijg ik ook wat fout meldingen die met het geluid te maken.
 

Bijlagen

  • dxdiag.txt
    18,7 KB · Weergaven: 23
Volgens dat directX is de vorige versie gecrashed en nu gebruik jij DirectX versie 9.
Ik weet niet welke drivers jij gebruikt voor je sound card, ik vond iets hier:http://www.soundcard-drivers.com/companies/382.htm?acd=3&rvd=5&thx=9&bng=7&o=3

Maar...je foutmeldingen bij directX hebben te maken met jou kaart en jou Windows. Met W98, jou kaart +DX 9 werkt DX9 niet goed. Met WinXP wel. Met Win98 en DX9 zou je minimaal een FX 5200 kaart moeten hebben voor optimal werk. Des te meer omdat jij spelletjes speelt. Op je PC zitten ook restjes van: Total Anihilation en MX Mania Demo. Misschien nog meer restjes.

Nu schrijf jij dat je de melding krijgt dat MP3 door Quick Time word gebruikt. Dan moet je in je lijst MP3 bestanden moeten hebben!!! Ik plaats een bijlage. In die lijst moet je MP3 zoeken, vervolgens 1x op klikken (select) en daarna op Wijzigen klikken. Dan krijg je een nieuwe venster en daar moet je vervolgens: Openen met.. Windows Media Player invullen.

Groetjes
Falco
 

Bijlagen

  • mapopties.doc
    69 KB · Weergaven: 22
Ik heb gedaan wat je zei en het verandert in Windows Media Player. Helaas helpt het niet. Moet ik soms een andere versie van directx gebruiken?
 
Sinds wanneer heb je geen geluid? Hoe is dat gekomen?
Anders laat je Windows checken en updaten.
Download alleen wat je ECHT NODIG hebt!
Er staan bijv. ook soms updates over munt conversie, etc wat niet altijd nodig is.
Kijk hier voor updates:
http://v4.windowsupdate.microsoft.com/nl/default.asp

Heb je ook geen conflicten op de PC ?

Falco
 
Het probleem is begonnen toen ik het spel messiah speelde. Midden in het spel schoot ik prompt op het bureaublad. Geen melding niks. Maar het geluid van de game speelde door. Die heb ik toen uitgezet via de ctrl-alt-delete toets en toen heb ik een programma (geen idee meer welke) beindigt. Daarna deed mn geluid zo vaag. Nee er zijn geen conflicten in het systeem. En de updates waren alleen maar beveiligingsoftware voor op internet. Nog een idee?

Lars.
 
Vreemd. Mijn idee: gooi gewoon Win98 er overheen van de CD.
Let op, niet anders doen, gewoon Windows opnieuw er op.
Ergens vermoed ik dat Windows is beschadigd naar jou afsluit (Crtl=Alt-Del)

Groetjes
Falco
 
Sorry dat ik niks over me heb laten horen. Ik had even geen tijd. Windows er opnieuw opzetten lukt net er staat dan dat ik een nieuwere versie heb geinstalleerd. Ik had ook nog de demo van UT2003 geinstalleerd en daar heb ik wel weer geluid in. Toen had ik de demo van Call of Duty er weer opgezet maar daar krijg ik weer de foutmelding over het geluid. Weet je nog wat om te doen???

Groetjes,
Lars.
 
Hoe bedoel je: ' lukt net' ? Zit je Pc vol??
Volgens mij zet je beetje te veel demo's (rommel :D) op de PC. Als je verwijdert blijft altijt wat achter op je PC.
Probeers eens de PC schoon te 'poetsen' maar doe dit voorzichtig!!!
Download: jv16 Power Tools hier=
http://www.macecraft.com/
Hij werkt 30 dagen. Zet het in het Nederlands en poets de PC beetje op van onnodige rommel.

Groetjes
Falco
 
Ik bedoelde met ,net, niet, (net=niet) een typfoutje dus. Maar ik had zelf ook nog een foutje gemaakt want er liggen hier 2 versies van windows 98. w98se en de eerste 98. Nu had ik dus windows 98se er overnieuw opgezet maar het had ook geen effect.
groetjes,
Lars.
 
Foutje: geeft niets :D doe ik ook :D
Heb je dat progje al? jv16 Power Tools?

Grtz
Falco
 
ja ik heb het jv16 power tools gedownload en veel oude troep verwijdert maar het probleem blijft. Nog een ideetje?

Lars.
 
ja, nog een idee :

de Windows geluidsstuurprogramma's verwijderen binnen apparaatbeheer en rebooten : Win pikt dan de geluiddrivers opnieuw op, al dan niet met behulp van de CD van Win.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan