ntsc of pal vraag

Status
Niet open voor verdere reacties.

sdr

Gebruiker
Lid geworden
8 mei 2001
Berichten
837
Hoe kan het dat ik een ntsc dvd niet kan afspelen op mijn dvdspeler in de woonkamer.

Ik kan wel pal afspelen.

De films worden aangeboden op internet,de één die zegt dat hij het wel kan afspelen en de ander zegt weer van niet.

Waar komt dit nu door,kun je dat ergens instellen misschien zodat hij wel ntsc kan afspelen.

Alvast bedankt
 
Sommige DVD spelers spelen alles af, andere hebben overal moeite mee. De goedkopere doen vaak minder moeilijk dan de geavanceerde.
 
Nooit geweten dat het aan een bedrag gebonden was.

De mijne is niet zo duur maar wel goed [jvc]
 
is niet zo zeer aan bedrag gebonden maar meer aan merk.
De goedkopere merken uit de bamilanden spelen vaak alles af zonder problemen.
die houden zich daar niet aan regio codec enz.
koop je een dvd speler van een redelijk bekend merk heb je die problemen vaak wel.
 
Ik lees bij jouw REGIO.

Kun je een dvdspeler dan misschien regio vrij laten maken ofzo zodat die dan wel ntsc kan afspelen.


Bedankt voor de reacties .
 
PAL/NTSC heeft niets met de regio te maken. Het is trouwens ook wel handig als de t.v. met NTSC om kan gaan.
 
Geplaatst door sdr
Ik lees bij jouw REGIO.

Kun je een dvdspeler dan misschien regio vrij laten maken ofzo zodat die dan wel ntsc kan afspelen.


Bedankt voor de reacties .

heb niet gezegt dat het specifiek regio is maar er zijn spelers die inderdaad alleen pal aan kunnen.
en pal wordt in algemeen alleen in regio 2 gebruikt.
ntsc systeem is meer voor amerika en japan maar komt hier ook steeds meer voor.

belangrijker is inderdaad dat de tv ntsc aankan in de meeste gevallen is dit ook wel zo.

maar als jij bv een dvd te pakken hebt die bv regio 3 of 4 is en jouw dvd speler staat zo ingesteld dat hij alleen regio 2 (europa) aankan dan zal hij niet spelen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan