MPEG van 6GB!?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Chopper

Gebruiker
Lid geworden
15 mei 2001
Berichten
151
Aangezien ik nog nooit (S)VCD's heb gebrand heb ik al e.e.a. aan info uit het forum gehaald.
Maar....nu heb ik een AVI van ongeveer 750MB(één hele film) omgezet naar SVCD bestand met het programma MPGENCODER.

Het resultaat is echter een bestand van 6GB!! Ik heb in het forum gelezen dat je niet op het formaat moet letten, maar op de lengte van de film......maar het lijkt me sterk dat ik van dit bestand 2 SVCD's kan branden.

Wat doe ik verkeerd? Ik heb het programma volgens de handleiding op de veel genoemde site Wintips gebruikt.
 
er is iets heel erg fout gegaan ja.

een avi van 750 mb zal hooguit 1,6 gb worden.
als je de handleiding op wintips gevolgt hebt en niks aan de instellingen van tmpg gedaan hebt zou het normaal gesproken goed moeten gaan.
 
Ik heb het nogmaals geprobeerd met dezelfde avi file, maar op 17% kreeg ik een foutmelding.
Misschien wat mis met het bestand. Het MPG bestand was inmiddels al wel 1,5GB!

Zal het eens met een ander bestand proberen....
 
Ik heb het nog een keer met een ander AVI bestand geprobeerd (716MB).
Het mpg bestand is nu 4GB geworden!

Iemand een idee waar dit aan kan liggen? Staan er instellingen verkeerd?
 
Probeer anders is een programma als: DVDx.. FlaskMpeg.. misschien gaat het daar beter mee..

Dit zijn alle 2 een soort 'machine's' die er zelf een andere extensie laten uitrollen.. je hoeft dus eigenlijk (bijna) niets te doen..

Andere aanraders zijn: Easy Video Convertor, Main Concept MPEG encoder... :thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan