Figuur wissen met Paint Shop Pro 8

Status
Niet open voor verdere reacties.

smallcat

Verenigingslid
Lid geworden
16 dec 2002
Berichten
170
Ik heb een foto waarop ik een figuur, die op de achtergrond staat, wil wissen. Hoe kan ik dat het beste doen? Ik heb het geprobeerd met het kloonpenseel, maar dat ging niet echt goed.
 
Heb je dit figuur zelf daar geplaatst of staat ie dr al?? als je hem zelf hebt gedaan, doe je gewoon ctrl-z, staat ie er al, kun je de selecteer optie gebruiken...
 
Ik denk dat smallcat het figuur onzichtbaar wil maken, een soort verdwijntruc.

Dat soort dingen doe ik ook altijd met het kloonpenseel, een andere optie is er niet.

Wat je kunt doen is: alles selecteren, behalve hetgeen je niet op de foto wilt hebben, en dan copy & paste als nieuw plaatje
 
Laatst bewerkt:
Klik in de werkbalk Gereedschappen op de wisser cq achtergrondwisser. In de gereedschaps opties kun je dan kiezen wat de grootte moet zijn van de wisser. Als je een bepaalde achtergrond hebt die voor het gewiste object in de plaats moet komen, dan gebruik je die als laag en de foto waarop je gaat wissen als bovenlaag. Als je dan wist wordt de achtergrond van de andere laag zichtbaar.
 
Tussenfiguur wissen

Bedankt voor de reacties, maar ik kom er nog niet uit.
Om te laten zien wat ik bedoel, voeg ik de foto waar het om gaat bij. Die tussenfiguur moet er dus uit.
 
Ik snap er niets van. Ik had 'm al tweemaal erbij gevoegd. Wellicht te groot. Afijn, ik probeer het nog een keer.
 

Bijlagen

  • rob & elly minder .jpg
    rob & elly minder .jpg
    83,3 KB · Weergaven: 35
Hallo Peter,

Ik vind het prachtig, maar hoe heb je dat nu gedaan?
 
Trouwens ik gebruik ZoneAlarm. Beschermt ie me niet voor het achterhalen van mijn IP-adres en overige gegevens?
 
Geplaatst door smallcat

Ik vind het prachtig, maar hoe heb je dat nu gedaan?

UP
handleiding op http:/members.lycos.nl/vazed
een freewarte prog.
Kan met ander bewerkingsprog ook.
Figuur als vlak omlijnen, en vullen met effen kleur, dan de diverse delen invullen met een uit de afbeelding te halen kleurvlak, zodanig dat het een beetje passend is.
Daarna de kleuren in het bewerkte vlak met blur in elkaar over laten lopen.

Het ip adres in mijn plaatje wordt gegenereerd vanaf de sit waar ik het op heb staan.
Het is een script, wat je ip adres inleest en weergeeft in het plaatje. Je kunt het alleen zelf zien.
De teksten zijn aan te passen.
site: http://www.danasoft.com/

:cool:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan