Video op beeldscherm

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dutchbull

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
10 jan 2002
Berichten
1.014
Hallo compufreaks,

Ik heb even een vraag over een videoband kijken op je PC.

Ik heb een tv-kaart (pinnacle pctv pro) en nu wil ik mijn videorec. aansluiten op mijn pc, zodat ik videobanden op mijn HDD kan zetten! Nu heb ik een kabel, een gele voor video en een rode en een witte aan mijn geluidskaart!!

Hoe kan ik nu de videobeelden die mijn videorecorder uitzend, naar mijn PC krijgen, op welke frequentie moet ik dan zoeken?
 
Bij een capturekaart kun je de bron voor opname kiezen, b.v. de tuner, de "video in" en de "S-video ingang".

Gele kabel aansluiten op de "video in" en in de software waarmee je captured (opneemt) de Video-in selecteren.
 
Het programma waarmee ik opneem staat bij videoingang: TV Tuner, Composite en S-Video. Welke moet ik kiezen?

En de S-video op mijn tv-kaart die gebruik ik niet!
 
Hoe heb je de videorecorder aangesloten ? Bij werkt dat via een verloop stukje naar scart waar je de drie gekleurde kabels vanuit je pc kan aansluiten.
In programma dan composite kiezen, de frequentie of het kanaal weet ik niet. Volgens mij maakt dat ook niet uit als je via de scart aansluit.
 
Het is inderdaad de composiet, frequentie instellen is dan ook niet nodig.
 
Ik heb het voor elkaar gekregen, alleen is het geluid niet om aan te horen...is daar iets aan te doen?

Ik heb een digitale uitgang op mijn geluidskaart zitten en heb voor de rest alle kleuren die er normaal ook op zitten!

Maar wat ik raar vind, is dat als ik via de video wil kijken ik geen geluid heb op de normale tv zenders....is dit normaal?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan